  • Data: 2008-12-25 21:46:54
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Dec 2008 22:32:57 +0100, Maciej Bojko napisał(a):

    > To najpierw znajdź fragment kodeksu karnego, w którym zalogowanie się do
    > sieci WiFi jest nazwane "uzyskaniem dostępu".

    W ten sposób tłumaczyłbyś każde pojęcie "od tyłu", a po drugie --
    nieprawdopodobnie kazuistycznie.
    To właśnie art. 267 par. 2 kk -- nie opierając się na takich definicjach
    -- stanowi dyspozycję określonego czynu. I teraz zobaczymy co z tym
    zrobią organy ścigania.

    Na marginesie: zwróć uwagę, że nigdzie nie ma definicji kradzieży, a
    jednak nie ma wątpliwości czym ona jest.

    Podałem Ci definicję systemu teleinformatycznego, spróbuj sobie na tej
    podstawie wykoncypować jak się mają oba przepisy w relacji do siebie.
    Ja sobie wykoncypowałem tak jak sobie wykoncypowałem.

    Może się mylę, a może się okaże, że faktycznie nieprzypadkowo raz jest
    mowa o "przełamaniu albo ominięciu zabezpieczenia", a w innym przepisie
    po prostu o "braku uprawnienia".

    Już studentów na 1 roku prawa uczą, że nawet jeśli się komuś wydaje, że
    dwa pojęcia są synonimiczne, to trzeba się jednak trzy razy zastanowić,
    czy to przypadek czy nie -- zwłaszcza jeśli występują obok siebie -- a
    dojść do wniosku, iż użycie takich pojęć jest przypadkowe i nie ma
    znaczenia można tylko w wyjątkowych przypadkach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl