  • Data: 2011-02-06 14:26:56
    Temat: Re: Walka z długiem publicznym - drugi plan Balcerowicza ?
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iim9fg$hvr$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli ja nie widzę żadnego racjonalnego usprawiedliwienia dla zasiłku
    > emerytalnego, podobnie jak każdego innego zasiłku z punktu widzenia
    > podatnika i z punktu widzenia społeczeństwa.

    Ta w sumie nie trzeba się głębiej zastanawiać, żeby pójśc ten krok dalej.
    Zasiłek to rozdawnictwo czystej maści.
    Powstaje więc pytanie, dlaczego od systemu ubezpieczeń nastąpiło przejście
    do systemu zasiłków.
    Widzę tylko jedną możliwość: zasiłki powstją z racji wyborów, co np
    obserwowaliśmy niedawno (becikowe).
    Likwidacja zasiłków na rzecz ubezpieczeń to poważny cios w armię urzędniczą
    zyjącą z kontolowania tego wszystkiego, wydawania decyzji itp.
    No i pieniądze zamiast leżeć w budżecie i być używane do tych wszystkich
    działań, których państwo nie powinno robić, leżałyby gdzie indziej i państwo
    by nie mogło robić tych wszystkich niepotrzebnych działań.
    Czyli ogólnie powazny kłopot dla partii rządzącej w danym momencie, tj. dla
    każdej.
    Ostatecznie partie nie prowadzą działalności gospodarczej ani nie egzystują
    z dobrowolnych wpłat, tylko z tzw. "dotacji" tj. zasiłku.
    Są partie co maja fundacje i nawet kręcą jakieś lody, ale o tym cisza
    generalnie.