  • 1. Data: 2011-02-04 14:10:51
    Temat: Walka z długiem publicznym - drugi plan Balcerowicza ?
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    W odpowiedzi na rosnący od prawie 20 lat dług publiczny i zbliżenie się do
    progu ostrożnościowego 55% PKB prof. Balcerowicz przedstawił swoje propozycje
    cięć socjalnych oparte w dużym zakresie na planie Hausnera.

    Parę dni temu były prez. A.Kwaśniewski zaproszony do "Kropki nad i"
    powiedział, że gdyby jakakolwiek partia chciała wprowadzić te reformy socjalne
    na większą skalę to może już na trwałe spakować walizki bo społeczeństwo nie
    zaakceptuje wielu z tych zmian.

    Kto ma zatem rację, czy rządzące koalicje (z przeszłości, obecna i przyszłe
    które obawiając się społecznej dezaprobaty i gniewu społeczeństwa tych reform
    nie wprowadzają) czy niezależny ekspert prof. Balcerowicz, który już do władzy
    nie aspiruje ???

    Oto te propozycje:

    xxxxxxxx
    Wydłużyć wiek emerytalny, zlikwidować becikowe i ulgę na internet, obciąć ulgę
    na dzieci i zmniejszyć zasiłki - to tylko część pomysłów profesora Leszka
    Balcerowicza (64 l.). Były wicepremier i minister finansów uczy rząd liczyć i
    przedstawia własny plan uzdrowienia finansów państwa.
    Leszek Balcerowicz ostro skrytykował rządową propozycję zmian w emeryturach.
    Przewiduje ona, że zamiast 7,3 proc.naszych pensji, składka do OFE zostanie
    zmniejszona do 2,3 proc. 5 proc. ma trafić do ZUS na specjalne, indywidualne
    konta.

    Ale tak naprawdę pieniądze z naszych pensji zostaną przeznaczone na wypłatę
    obecnych emerytur, by choć w części odciążyć budżet państwa - twierdzi były
    szef NBP. Jednocześnie rząd zapewnia, że na tej operacji w przyszłości nie
    stracimy.

    - To obietnice obietnic - twierdzi prof. Balcerowicz. I radzi ministrowi
    finansów Jackowi Rostowskiemu (50 l.) o tym, gdzie powinien szukać pieniędzy,
    by uratować finanse państwa. Zamiast jednej, reformy, jak chce rząd,
    przedstawia cały pakiet bardzo radykalnych zmian.
    Oto on:

    1. Emerytura po 67. roku życia
    Polacy pracowaliby dłużej już od przyszłego roku. I tak, w przypadku kobiet
    czas pracy wydłużany byłby o 9 miesięcy rocznie, zaś mężczyzn - o 3 miesiące.
    W 2021 r. Polacy przechodziliby na emeryturę po ukończeniu 67 lat.

    2. Mundurówka i górnicy będą pracować dłużej
    Policjanci, strażacy, żołnierze a także górnicy, którzy teraz mogą wcześniej
    przechodzić na emeryturę, mieliby zostać włączeni do powszechnego systemu
    emerytalnego. To oznacza, że musieliby pracować, jak inni Polacy, nawet do 67
    roku życia.

    3. Rolnicy będą płacić podatki
    Rolnicy, których dochody przekraczają 2 tysiące złotych miesięcznie musieliby
    płacić podatek dochodowy i składki ubezpieczeniowe jak zwykli pracownicy.

    4. Mniejsze zasiłki chorobowe i opiekuńcze
    Jeśli zachorujesz, dostaniesz mniej pieniędzy. Zasiłki chorobowe i opiekuńcze
    miałyby zostać obniżone z 80 do 60 proc. pensji. Za pierwsze trzy dni choroby
    nie dostalibyśmy ani złotówki.

    5. Zniknie becikowe
    Państwo przestanie wypłacać 1000 złotych na wyprawkę dla nowo narodzonego dziecka.

    6. Mniej pieniędzy na pogrzeb
    Od marca zasiłek pogrzebowy zostanie zmniejszony z 6,4 tys. do 4 tys. zł.
    Prof. Balcerowicz idzie jeszcze dalej: twierdzi, że państwo powinno płacić za
    organizację pochówku 1100 zł.

    7. Ulga rodzinna dla wybranych
    Nie wszyscy, jak jest teraz, a tylko rodziny najuboższe lub wielodzietne będą
    mogły korzystać z ulgi na dzieci (obecnie od podatku można odliczyć 1112,04 zł
    na dziecko). Odliczenie może przysługiwać np. dopiero na trzecie i każde
    następne dziecko.

    8. Koniec ulgi na internet
    Osoby korzystające z internetu nie będą mogły rozliczać wydatków na ten cel w
    PIT. Obecnie odliczyć można do 760 zł rocznie.

    9. Nauczyciele będą pracować dłużej
    Podwyżki dla pedagogów będą uzasadnione, jeśli wydłuży się im czas pracy
    &#8211; twierdzi Balcerowicz. Obecnie polski nauczyciel pracuje średnio 13,5
    godziny w tygodniu, tymczasem średnia w Unii Europejskiej to aż 21 godzin.

    10. Przyspieszenie prywatyzacji
    Balcerowicz proponuje rządowi, by sprzedał pakiety akcji spółek powiązanych z
    sektorem surowcowym (KGHM, spółki węglowe, Lotos, PKN Orlen), dzięki czemu
    mógłby sporo zarobić. Jak wylicza, gdyby wpływy z prywatyzacji w tym roku
    wyniosły 27 mld zł zamiast planowanych przez rząd 15 mld, reforma OFE nie
    byłaby konieczna.

  • 2. Data: 2011-02-04 14:25:52
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Leszek Balcerowicz ostro skrytykował rządową propozycję zmian w
    > emeryturach.

    poważnie się myli ten pan niezalezny ekspert , tak uważam sory

  • 3. Data: 2011-02-04 14:54:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > miesiące.
    > W 2021 r. Polacy przechodziliby na emeryturę po ukończeniu 67 lat.

    Jestem za. Przynajmniej dopóki nie jestem stary.

> [...]
    > emerytalnego. To oznacza, że musieliby pracować, jak inni Polacy, nawet do

    Bardzo dobrze. Jak im nie pasuje, to przecież mogą wyjechać na zmywak.

    > 3. Rolnicy będą płacić podatki
    > Rolnicy, których dochody przekraczają 2 tysiące złotych miesięcznie
    > musieliby
    > płacić podatek dochodowy i składki ubezpieczeniowe jak zwykli pracownicy.

    Najwyższy czas! Ale dlaczego nie wszyscy?

> [...]
    > opiekuńcze
    > miałyby zostać obniżone z 80 do 60 proc. pensji. Za pierwsze trzy dni

    Ja i tak nie dostaję złotówki jak choruję.

    > 5. Zniknie becikowe
    > Państwo przestanie wypłacać 1000 złotych na wyprawkę dla nowo narodzonego
    > dziecka.

    Bardzo dobrze.

> [...]
    > Prof. Balcerowicz idzie jeszcze dalej: twierdzi, że państwo powinno płacić

    A ja uważam że państwo nic nie powinno płacić. Powinien płacić tylko
    prywatny ubezpieczyciel.

> [...]
    > 1112,04 zł
    > na dziecko). Odliczenie może przysługiwać np. dopiero na trzecie i każde

    Żadnych ulg.

    > 8. Koniec ulgi na internet
    > Osoby korzystające z internetu nie będą mogły rozliczać wydatków na ten
    > cel w
    > PIT. Obecnie odliczyć można do 760 zł rocznie.

    I dobrze.
    Zakazać też darmowego internetu.

> [...]
    > 13,5
    > godziny w tygodniu, tymczasem średnia w Unii Europejskiej to aż 21 godzin.

    Popieram

> [...]
    > wyniosły 27 mld zł zamiast planowanych przez rząd 15 mld, reforma OFE nie

    Sprzedać tak. Przepuścić na emerytów i doraźne potrzeby - nie!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2011-02-04 15:32:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > poważnie się myli ten pan niezalezny ekspert , tak uważam sory

    Moim zdaniem przewaga emerytury państwowej opartej o zdefiniowaną składkę
    nad emeryturą państwową opartą o zdefiniowane świadczenie jest istotna.
    Zdefiniowana składka i zdefiniowane świadczenie to terminologia urzędnicza.
    W przekazywaniu pieniędzy od pracujących do emerytów w systemie
    zdefiniowanego świadczenia czyli ZUS biorą udział emeryci, którzy nabyli
    uprawnienia z ZUS i płacący składki ZUS oraz podatnicy. W skrócie polscy
    rezydenci podatkowi i emeryci ZUS. W systemie zdefiniowanej składki takim
    jak OFE czyli przekazywanie pieniędzy od aktualnie pracujących do emerytów
    za pośrednictwem rynków kapitałowych biorą udział ci sami emeryci co w
    poprzednim systemie ale płacących może być dużo więcej bo akcje, które są w
    posiadaniu OFE mogą kupić ludzie z poza Polski i na pewno to zrobią. Czyli z
    punktu widzenia emerytów to jest istotna przewaga OFE nad ZUS. OFE daje
    szansę na sztuczne zwiększenie zbioru płacących na polskie emerytury, a nie
    zaangażowanych emocjonalnie w polskich emerytów. Chiny już zaczęły skupywać
    polskie obligacje. Każdy kraj który będzie chciał zdominować Polskę może to
    zrobić bez użycia armii. Wystarczy podtrzymywać państwową emeryturę w
    Polsce. Ponieważ państwowa emerytura zniechęca do dzietności to zamiast
    zabijać Polaków wystarczy poczekać aż sami wymrą i ich w pokojowy sposób
    zastąpić.

  • 5. Data: 2011-02-04 16:24:27
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    XXL wrote:

    > Oto te propozycje:

    Może i dobre, ale przecież to niewykonalne. Nawet gdyby Tusk chciał to
    zrobić, to nie znajdzie koalicjanta, a gdyby zrobił, to zniknął by ze sceny
    politycznej. Może niech Balcerowicz zejdzie na ziemię.

  • 6. Data: 2011-02-04 16:42:35
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    O 4-5 z propozycji L. Balcerowicza przyszła koalicja powinna powalczyć pod
    warunkiem, że będzie polityczna wola reform.
    Cały pakiet jest absolutnie nierealny do wprowadzenia i zakończyłby się
    rychłymi niepokojami i niezadowoleniem znacznej części społeczeństwa oraz
    następnymi przedterminowymi wyborami, które wyraźnie wygrali by populiści.

    Przypomnę tylko, że reformy Balcerowicza w latach 1989-1992 doprowadziły do
    przesilenia politycznego, absurdalnej porażki T.Mazowieckiego w wyborach
    prezydenckich w 1990r. z populistą i celebrytą S.Tymińskim i wyraźnym
    zwycięstwie SLD w 1993r.

  • 7. Data: 2011-02-04 19:41:20
    Od: " " <j...@g...pl>

    Zacząłbym

    od

    skurwysynów na Wiejskiej

    - zero pokrywania kosztów przejazdów
    - 100 posłów

    potem przeszedłbym do skrócenia smyczy partyjnym koleżkom:

    - zlikwidować powiaty i sejmiki wojewódzkie
    - radni opłacani tylko w gminach powyżej 300 tyś mieszkańców w stosunku 1 na
    50 tysięcy
    - i wiele wiele innych zmian

    Panowie politycy zapraszam do dyskusji - pomysłów jest ogrom, ale czy Was na
    to stać bowiem aparat partyjny domaga się coraz większych pieniędzy ;-)))))

    jap

  • 8. Data: 2011-02-04 19:57:47
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zacząłbym

    Od wypierdolenia z roboty tego goscia od klasyfikacji dopuszczalnych
    linków internetowych...
    Jako rekompensatę przyznałbym mu prawo wymiany munduru na widły i gumofilce.

    --
    marfi

  • 9. Data: 2011-02-04 19:58:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > następnymi przedterminowymi wyborami, które wyraźnie wygrali by populiści.

    Poza tym smrodem z OFE więkoszość jest racjonalna i realna, IMO
    Znowu stawiasz a priori "ABSOLUTNIE NIERALNY" po czym jak wyjdzie jakaś
    kanada czy kiwi, to pominiesz milczeniem to wypaczenie rzeczywistości.

    > Przypomnę tylko, że reformy Balcerowicza w latach 1989-1992 doprowadziły
    > do
    > przesilenia politycznego,

    Czy aby na pewno tylko te reformy?
    Czy aby na pewno w ogóle one?

    > absurdalnej porażki T.Mazowieckiego w wyborach
    > prezydenckich w 1990r. z populistą i celebrytą S.Tymińskim i wyraźnym
    > zwycięstwie SLD w 1993r.

    Tymiński populistą.... no moze tak, ale jego populizm wydaje się śmieszny
    wobec populistycznych haseł stosowanych przez wszystkie inne partie w
    dowolnych wyborach.

  • 10. Data: 2011-02-04 20:01:53
    Od: " " <j...@g...pl>

    PS.

    Pan Ziobro za zniszczenie własności Państwa pokryłby szkody w wysokości
    10-krotniej + jeszcze odpowiadałby za:

    ukrywanie informacji dostępnych publicznie. W sumie 15 lat w moim państwie
    zarobiłby jako minister za ukrywanie swoich machloi...

    ps. żeby nikt nie wziął mnie za zwolennika PO uważam, że zwiększanie
    publicznego długu powinno być obowiązkowo przegłosowywane w referendum z 90%
    frekwencją + 2/3 społeczeństwa winno się na to zgodzić. Inaczej WON. Jak RZĄD
    NIE POTRAFI PORADZIĆ SOBIE ZNACZY, ŻE JEST DO WYMIANY.

    Moje dziecko ma 6 lat i długu którego nie zaciągnęło więcej niż potrafi liczyć.

    Spierdalać z taką demokracją, gdzie rządzą faceci, którzy by utrzymać swą
    władzę zwiększają nasze zadłużenie...

    zapraszam do zaskarżenia mnie:

    Wymieniam Panów z nazwiska!!!
    Panie TUSK, Panie Kaczyński, Panie Belka, Panie Pawlak, Panie Miller i inni,
    którzy dla spokoju społecznego robicie krzywdę NASZYM DZIECIOM.

    Jak chcecie rządzić proszę bardzo - każda zł więcej na Wasze konto. Mojego nie
    obciążajcie a jak nie to SPIERDALAĆ