    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Wed, 4 Feb 2004 23:05:07 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > troche glupio. Chodzi o to, ze wielu (i ja) sadzilo, ze mbank
    > wyznaczy nowa droge jaka pojda niektore inne polskie banki, droge
    > europejska, bo w Europie jest niemalo takich bankow, ktore byly
    > podobne do dawnego mbanku nawet, pomimo ze wiele z nich jest
    > marmurkami - tym sie zawiodlem i na to sie nabralem, sadzilem, ze u
    > nas moze byc przynajmniej tak jak w Europie, ale jak widac nie
    > bedzie. mBank wyroznial sie pozytywnie na tle innych Polskich bankow,
    > a teraz rowna do tego szarego tlumu.

    Pewnie ze nie bedzie. Nie bedzie bo Polacy malo zarabiaja!
    560 tysiecy klientow mBanku i 2,6 mld depozytow
    Kredyt bank ma mniej klientow niz mBank, a depozytow we wrzesniu 2003 - 15,5
    mld
    Lukas mniej klientow - 3,255 mld depozytow.

    Czy nie widzisz tych wszystkich zaleznosci?
    Grudzien 2001 - 142 tysiace klientow - 1 miliard depozytow - sredna 7,28
    tysiaca na klienta
    Grudzien 2002 - 329,7 tysiaca klientow i 1 828,9 mld depozytow - srednia 5,5
    tysiaca
    Grudzien 2003 - 543,3 tysiaca klientow i 2 551 mld depozytow - 4,69 tys?

    Przy akcji kredytowe w wysokosci 250 mln zlotych?

    Srednia srednia - ja tam ciekaw jestem jaka jest dominanta nowych klientow.

    Dla twojej informacji - ING Direct - na ktorym to modelu wzrorwal sie
    mBank - nie wchodzi na rynki gdzie srednia depozytow jest ponizej 10 tys
    euro.... bo nie da sie osiagnac bep.

    Czy nie rozumiesz rowniez - ze owszem na zachodzie sa banki, gdzie nie
    placisz za prowadzenie - ale kosztem tego, ze srednia depozytow jest
    znacznie wyzsza?
    Idziemy dalej - czy nie rozumiesz, ze w tym momencie NIE MA kto dokladac do
    interesu? To znaczy do tego - zeby odwlec moment osiagniecia bep o te kilka
    miesiecy?

    Ze BRE to przedsiebiorstwo nastawione na zysk i glowny akcjonarusz
    Commerzbank ma duze klopoty na wlasnym rynku + musial ostatnio dosc bardzo
    wykosztowac sie na zakup sporej ilosci akcji BRE?

    Nie Ty tego nie rozumiesz. Ty nie widzisz nic poza czubkiem swojego nosa...

    Szkoda, ze tak malo wynosisz z dyskusji.

    Moze inaczej - uwazasz, ze VW Bank nie wprowadzi zadnych oplat?