    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Wed, 4 Feb 2004 23:45:35 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Ale zachodnie marmurki maja z kolei wieksze wydatki na utrzymanie
    > oddzialow na kazdym rogu wiekszej ulicy i na pensje dla duzej rzeszy
    > swoich pracownikow, a mimo tego oferuja podstawowe uslugi gratis.

    Ktore tak wszystko za free daja? To raz.
    Dwa. Popatrz na to - ile one lat budowaly te placowki. Poaptrz na ich
    kapitaly. Popatrz na rozwoj ich rynkow kapitalowych. Popatrz na zadluzenie
    ich obywateli. Popatrz na rozwoj takich instytucji jak biuro informacji
    kredytowych. Popatrz na ich poziom ubankowienia. Popatrz na edukacje
    finansowa ich obywateli. Popatrz na poziom zlych kredytow. Popatrz na ich
    rezerwy obowiazkowe. Popatrz na efektywnosc pracy ich pracownikow i
    wskazniki zatrudnienia. Popatrz na obrot bezgotowkowy. Popatrz na rozwoj
    ogolnej infrastruktury bankowej. Poaptrz na zarobki. Malo? Czy w istocie
    jestes trollem? :D

    > Dobrze wiesz, ze banki takie jak BRE Bank zarabiaja przede wszystkim
    > na kredytowaniu duzych przedsiewziec gospodarczych, bank detaliczny
    > to dla nich tylko tani pieniadz, wiec te dane bankow detalicznych,
    > ktorymi tu sypiesz to tylko mydlenie oczu. Ktos tam po prostu zle
    > zarzadzal BRE Bankiem i tyle, a teraz zarzadza jeszcze gorzej.
    > Wiekszosc klientow tak to widzi jak tu opisano:
    > http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0015

    Dobrze wiesz, ze ostatnie dwa lata byly w krajowej gospodarce do dupy i
    znacznie wzrosla liczba zlych kredytow.
    Widze, ze jestes niereformowalny i gluchy bna wszystkie argumenty... Szkoda
    dyskusji.

    > No to juz sie prawie ustabilizowalo, nie bylo powodow do paniki.
    > A jak VWBd bez poczatkowo niemal zadnych promocji zebral smietanke
    > klienteli?

    Skad zakladasz, ze nie bylo promocji?
    A zebral - bo kierowal swoja oferte do innego typu klientow - a mimo to
    jeszcze dlugo nie osiagnie bep.

    > Jak to kosztem tego? Chyba dzieki temu?

    Tak dzieki temu, ze srednia depozytow jest wysoka. U nas nie jest. Cos ci to
    mowi?

    > Tylko, ze teraz bep sie odwlecze w czasie jeszcze bardziej.

    Zaklad?

    > Oczywiscie, podejscie klienta banku wlasnie takie powinno byc! Jak
    > juz mowil Krzysztof Halasa (cytowanie nie doslowne): zadaniem mojego
    > banku ma byc bycie lepszym od innych bankow i nic mnie wiecej nie
    > obchodzi.

    Lepszym dla wlascicieli - owszem, masz racje ;)

    > W tym roku nie, mam nadzieje ze pozniej tez nie, ale jak bedzie
    > zobaczymy.

    Nadzieja matka... Zebys sie nie obudzil z reka w nocniku...