eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Wedrowka ludow mBank -> VWBd. › Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Fri, 6 Feb 2004 12:42:59 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 77
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl
    Message-ID: <bvvuvr$f7e$1@news.onet.pl>
    References: <3...@n...onet.pl> <1...@p...f127.n480.z2.ftn>
    NNTP-Posting-Host: chello062179047124.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1076068155 15598 62.179.47.124 (6 Feb 2004 11:49:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 6 Feb 2004 11:49:15 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:283541
    [ ukryj nagłówki ]

    Mariusz Mroczkowski
    > Klient dzisiaj "deficytowy", może być jutro "profitowy" - i odwrotnie.
    > Gdyby było inaczej, nigdzie na swiecie nie byłoby banków prowadzących
    > bezpłatne rachunki, bezpłatne podstawowe usługi i wydających
    > bezpłatne karty, czeki itp. Tymczasem rzeczywistość skrzeczy i takich
    > banków jest sporo. Niektóre (brytyjskie) były dopiero co wymieniane
    > na grupie.

    Owszem. Ale poziom tzw. ubankowienia na zachodzie wynosi 95% a u nas 54% i
    od dwoch lat pozostaje mniej wiecej na tym samym poziomie. Co wiecej kolejne
    osoby decydujace sie na posiadanie konta w banku sa coraz mniej dochodowi.
    Na zachodzie srednia pensja jest duzo wyzsza niz w Polsce.
    Ba - zauwaz, ze na zachodzie ludzie zbieraja na starosc i mozna calkiem
    sporo zarobic na zarzadzaniu ta kasa.
    Zobacz jakie sa wydatki tych ludzi o tak dalej i tak dalej.
    Nie da sie tak porownywac.
    Na zachodzie polaczenia telefoniczne tez sa tanie jak barszcz, a u nas?

    No i najwazniejsza rzecz - powiedz mi dlaczego zaden bank na swiecie sie nie
    poznal i u nas nie zaoferowal takiego darmowego konta ze wszystkim za free?

    > To, że w Polsce ostał sie jeszcze tylko VWB, wcale nie oznacza, że
    > dopłaca z jakichś bliżej nieznanych powodów do interesu od 3 lat, ani
    > że pozostałe "virtualne" ponosiły straty _z powodu "przekroju
    > klienteli"_.
    > To raczej "rozmach marketingowy" w tych bankach, nieskorelowany ze
    > spadającymi marżami spowodował znaczący wzrost kosztów. Agresywna
    > reklama telewizyjna i billboardowa, , klienci z "łapanki" itp.
    > kosztowały napewno więcej niż wszystkie przelewy wykonane dotychczas
    > przez mBank.

    VW Bank direct dostarcza kasy na kredyty samochodowe. Mial zupelnie inne
    plany biznwesowae - i jak widzisz wprowadzil karty i konta i rozszeerza caly
    czas oferte. Dlaczego? Przeciez niby tak swietniwe powinno byc? Dlaczego
    zawiesil pobieranie oplat za cos, co wczesniej bylo platne?

    > Inteligo zrekompensowało sobie wydatki najwiekszą i najszybciej
    > przeprowadzoną obniżką oprocentowania depozytow, mBank opłatami za
    > karty, oprocentowaniem depozytów i teraz opłatami za przelewy.
    > Bezwładność obu w/w banków spowodowała, że nie wprpwadzono zadnych
    > klasycznych bankowych zródeł dochodu (debety/kredyty) a rosnace
    > koszty rekompensowano kosztem depozytariuszy (oprocentowanie/opłaty).

    Bezwladnosc. Smieszy mnie takie podejscie do sprawy.
    Debety i kredyty - zeby je wprowadzic w banku wirtualnym wymaga troche czasu
    i kasy. I wybacz- tak jest na calym swiecie.
    ale nie - Ty wiesz lepiej, latwo tak oceniac - trudniej zrobic to na
    miejscu...

    > Co w tym czasie robi VWB? Utrzymuje najwyższe oprocentowanie
    > depozytów i po nauczce z umiarkowanym zainteresowaniem nowopowstałych
    > kont e-direct - _znosi podstawowe opłaty za prowadzenie konta
    > "standart"..._ - Wprowadza karty i udostepnia wszystkie bankomaty.

    Posiadajac ok 25 tysiecy klientow, a wydatki reklamowe na zdobycie jednego
    klienta (wg, cennikow) w pierwszym polroczu 2003 wynosily okolo 1200 zl na
    klienta (ponizej 40 zl w mBanku i ok 90 zl w Inteligo).
    Swietnie! Token, karty, comiesieczne wyciagi, kartki urodzinowe i tak
    dalej - to tez kosztuje.
    zobaczymy komu szybciej kopara opadnie -mnie czy tobie ;) (chodzi o
    wproadzane zmiany)

    > Właśnie... spojrzyj w lustro i - może najpierw pomyśl co i ile
    > kosztuje, a potem jeszcze zastanow się czy ktoś n.p. nie zmienił
    > pierwotnych założeń strategicznych, - choćby dotyczących terminu
    > amortyzacji inwestycji, - zanimm zaczniesz pleść o "klientach
    > deficytowych", "eliminacji drobnicy" itp.

    Inteligo wyczyscilo baze ostatnio z 50 tysiecy klientow. Liczac lekko 100 zl
    za klienta (lekko - bo gdzie reklama, gdzie koszty otworzenia konta) to masz
    5 mln zlotych.
    PKO BP jak wynika z informacj prasowych kupilo cale Inteligo za... 10 mln
    zlotych
    O klientach deficytowych i eliminacji drobnicy - sorry 0 nie widze sensu
    tlumaczenia ci pewnych podstaw. Wiesz lepiej - zycze powodzenia.
    Zreszta - juz nie wiem sam o co sie spieramy? ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.02.04 14:13 devnull
  • 06.02.04 18:53 ~

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1