    From: devnull <d...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Fri, 06 Feb 2004 15:13:29 +0100

    On Fri, 6 Feb 2004 12:42:59 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Owszem. Ale poziom tzw. ubankowienia na zachodzie wynosi 95% a u nas 54% i
    >od dwoch lat pozostaje mniej wiecej na tym samym poziomie. Co wiecej kolejne
    >osoby decydujace sie na posiadanie konta w banku sa coraz mniej dochodowi.
    >Na zachodzie srednia pensja jest duzo wyzsza niz w Polsce.

    Rowniez pracownikow bankow...

    >Na zachodzie polaczenia telefoniczne tez sa tanie jak barszcz, a u nas?

    Tanie jak barszcz to sa tylko w USA, wszedzie gdzie indziej dla Polaka i tak sa
    drogie, choc dla tubylcow juz w sredniej cenie.

    >No i najwazniejsza rzecz - powiedz mi dlaczego zaden bank na swiecie sie nie
    >poznal i u nas nie zaoferowal takiego darmowego konta ze wszystkim za free?

    Panie, a kto by tam chcial sie pchac do tego 3 swiata. ;) Toz tam niedzwiedzie
    po ulicach chodza i do bankow wchodza (no bo skoro w Niemczech krowy moga...
    :)). ;)

    >VW Bank direct dostarcza kasy na kredyty samochodowe. Mial zupelnie inne
    >plany biznwesowae - i jak widzisz wprowadzil karty i konta i rozszeerza caly
    >czas oferte. Dlaczego? Przeciez niby tak swietniwe powinno byc? Dlaczego
    >zawiesil pobieranie oplat za cos, co wczesniej bylo platne?

    Chce byc liderem bankowosci elektronicznej i jest jak na razie na najlepszej
    drodze. :P

    >Inteligo wyczyscilo baze ostatnio z 50 tysiecy klientow. Liczac lekko 100 zl
    >za klienta (lekko - bo gdzie reklama, gdzie koszty otworzenia konta) to masz
    >5 mln zlotych.
    >PKO BP jak wynika z informacj prasowych kupilo cale Inteligo za... 10 mln
    >zlotych
    >O klientach deficytowych i eliminacji drobnicy - sorry 0 nie widze sensu
    >tlumaczenia ci pewnych podstaw. Wiesz lepiej - zycze powodzenia.

    No to to jest argument przeciw wprowadzaniu oplat w mbanku, bo skoro w Inteligo
    sa oplaty za przelewy i za prowadzenie konta jak ktos ma ponizej 100 zl i mimo
    wszystko te 50000 klientow bylo deficytowych to i w mbanku ta oplata za
    przelewy nie spowoduje, ze tacy klienci beda rentowni, a juz na pewno nie
    spowoduje ze odejda z mbanku.

    dn