eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWeiss wlasnie o kartachRe: Weiss wlasnie o kartach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Date: Thu, 10 Jan 2002 22:36:42 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <a1l1kq$70h$1@news.tpi.pl>
    References: <2...@d...pingwin.waw.pl>
    <4...@n...onet.pl>
    <2...@d...pingwin.waw.pl> <a1kujs$4j2$5@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pf18.warszawa.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1010698714 7185 213.25.209.18 (10 Jan 2002 21:38:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2002 21:38:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:153831
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "maryan" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:a1kujs$4j2$5@news.tpi.pl...

    > na karcie nie ma zdiecia (pomijajac ShitBank), wiec jesli kasjerowi nie
    gra
    > podpis
    > to ma prawo sprawdzic czy dane wybite na karcie pokrywaja sie z danymi
    > w dowodzie. Jesli cokolwiek spisuje z dowodu, to zazwyczaj nr dowodu, po
    to
    > zeby w analogicznej sytuacji mógl (np. Panom z WBK) powiedziec, ze moga
    > sie wypchac, bo jak jemu podpis nie pasowal, to sprawdzil dowód osobisty
    > (i ma np nr. dowodu), wiec ma potwierdzenie "weryfikacji" klienta - a
    > grafologiem

    Bzdura. Jedyna weryfikacja jest podpis lub PIN. W przypadku PIN-u sprzedawca
    nie musi nic sprawdzac, tylko postepowac zgodnie z komunikatami
    wyswietlanymi przez terminal. W przypadku gdy karta jest weryfikowana przy
    pomocy podpisu, ma porownac podpis na slipie z podpisem z karty. I to jest
    JEDYNA weryfikacja.
    Zeby juz nikt nie wymyslal swoich niesamowitych wzorow postepowac zacytuje
    procedure jaka nakazuje PolCard w takim przypadku

    <cite>
    8. Podpis na rachunku nie zgadza się z wzorem na karcie. Jak postępować?

    Należy poprosić klienta o ponowne, poprawne podpisanie się na rachunku.
    Bardzo ważne jest aby nie pokazywać klientowi podpisu na karcie.
    Jeżeli płacącym jest właściciel karty, będzie wiedział jak powinien wyglądać
    jego podpis, oszustowi nie należy ułatwiać zadania.
    Jeżeli problem się powtarza, można POPROSIĆ klienta o dokument ze zdjęciem
    potwierdzający tożsamość lub zadzwonić do PolCardu (0-22) 515 30 00.
    </cite>

    Przypomne, ze terminal pyta o zgodnoc podpisu. Co wiecej, nie narzuca wyboru
    "TAK" ;).

    Maciej

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1