eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWeiss wlasnie o kartach › Re: Weiss wlasnie o kartach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!n
    ews.onet.pl!not-for-mail
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Date: 17 Jan 2002 11:48:42 GMT
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 82
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>
    Message-ID: <a26dmq$icr$1@news.onet.pl>
    References: <a1k3pb$gng$3@news.tpi.pl> <a1mgrt$2ti$3@news.tpi.pl>
    <a1pofj$352$6@news.onet.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <a1udiu$pft$2@news.onet.pl> <a1uj3b$1se$2@news.tpi.pl>
    <a1upcf$i2b$7@news.onet.pl> <a...@T...Waszczynski>
    <a20vag$rv8$3@news.onet.pl> <a20vms$i$4@news.tpi.pl>
    <a2197t$e91$3@news.onet.pl> <a21ak5$l9f$2@news.tpi.pl>
    <a22aak$756$1@news.onet.pl> <v...@4...com>
    <a23ghh$ese$1@news.onet.pl> <g...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: ornak.waw.pdi.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1011268122 18843 213.146.32.4 (17 Jan 2002 11:48:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 17 Jan 2002 11:48:42 GMT
    User-Agent: tin/1.4.2-20000205 ("Possession") (UNIX) (Linux/2.2.19 (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:155700
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak, nie umiesz - dzięki za przyznanie się :)

    Nie ma sprawy :-)

    > Ty - jako sprzedawca - nie zawierasz żadnej umowy z bankiem, który
    > wydał kartę. Jako sklep nie jesteś bezpośrednim uczestnikiem obrotu
    > kartowego, a jedynie działasz w ramach praw, obowiązków i uprawnień
    > tzw. acquirera, czyli inaczej mówiąc centrum autoryzacyjnego, które
    > obsługuje Twój sklep i z którym podpisałeś umowę.

    No to jest oczywiste.

    > Karta jest własnością banku i TYLKO na jego żądanie może zostać
    > zatrzymana i ew. zniszczona. Regulacje międzynarodowe w niektórych
    > sytuacjach pozwalają na podjęcie decyzji o zatrzymaniu karty przez
    > acquirera bez zgody banku-wydawcy karty (np. gdy bank-wydawca wydał
    > zgodę na przeprowadzenie transakcji, ale sprzedawca informuje o
    > ewentualnych niezgodnościach lub podejrzeniach).

    O tym też pisałem.

    > Adasiu, z całym szacunkiem dla Ciebie, ale ŻADEN bank-wydawca karty
    > nie dał i nie da Ci zgody (jako sprzedawcy w sklepie) na samodzielne
    > podjęcie decyzji o zatrzymaniu karty bez takiego polecenia wydanego
    > przez centrum autoryzacji. Taka zgoda na podjęcie decyzji o jej
    > zatrzymaniu PRZYSŁUGUJE WYŁĄCZNIE centrum rozliczeniowego i TWOIM
    > OBOWIĄZKIEM jest zastosowanie się do instrukcji tego centrum.

    No to juz ustaliliśmy. Jestem tylko ciekaw, czy CA nie może uznać
    sprzedawcy jako swojego przedstawiciela.

    >>O.K. Co jednak będzie, jezeli sprzedawca zadzwoni do CA, powie, że
    >>podpis jest niezgodny, a klient odmawia potwierdzenia swojej tożsamości?

    > Jeżeli w takiej sytuacji centrum autoryzacji wyda Ci polecenie
    > zatrzymania i zniszczenia karty - MASZ OBOWIĄZEK TO ZROBIĆ.

    Czyli w zasadzie kiedy sprzedawca będzie chciał, to dalej może tak
    zadziałać, że karta będzie zzatrzymana.

    > Jeżeli jednak centrum jedynie wyda Ci polecenie odmowy realizacji
    > transakcji i zwrot karty posiadczowi - MASZ OBOWIĄZEK TO ZROBIĆ.

    Pytanie co CA naprawdę zrobi.

    > W takiej sytuacji sprzedawca chyba w ogóle nie otrzyma autoryzacji
    > dla przeprowadzanej transakcji :)

    A muszą byc autoryzowane? (hint - nie używam kart płaskich).

    > Dodatkowa wskazówka i informacja : jeżeli podczas realizacji
    > transakcji terminal nie wyrazi zgody na trasnakcję (komunikat
    > typu BRAK AUTORYZACJI) to również Twoim obowiązkiem jest
    > zwrot karty posiadaczowi a nie jej zniszczenie :)

    No to oczywiste.

    > Natomiast przyznam, że nie znam wszystkich wariantów umów
    > jakie centrum autoryzacyjne zawiera z każdym sprzedawcą. Jeżeli
    > zatem w umowie jaką Ty dysponujesz jest wpisany zapis uprawniający
    > do zatrzymania i zniszczenia karty przez sprzedawcę bez zgody
    > centrum autoryzacji, to proszę o jego zacytowanie - bądź tutaj
    > bądź na priva.

    AKurat sprzedawcą nie jestem - mam gdzieś w domu jedynie zakopana
    stareńką umowę polcardu i instrukcję tegoż co do postępowania z kartami.
    Tyle, że zakopana głęboko, a czasu niewiele i się do niej nie dokopałem,
    a opierałem się na swojej pamięci, a ta, jak widać, jest zawodna.

    W każdym razie, jeżeli sprzedawca będzie wredny, to z dużym
    prawdopodobieństwem uda mu się zatrzymać kartę klienta - po uzyskaniu
    takiego polecenia od CA.

    Pozdrawiam

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
    _______/ /_ IRC: _555, http://mike.oldfield.org.pl/
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1