  • Data: 2006-11-08 18:32:31
    Temat: Re: Weksel bankowy
    Od: "Marian7" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie: czy bank może tego ode mnie wymagać? Albo weksel albo
    > zaświadczenie, czy nie jest to w gestii banku aby zdobyć weksel?
    > Pytałam również znajomej, która pracuje w innym dużym banku - też mają
    problem z
    > wekslami.

    Weksle przy kredytach hipotecznych związane sa najczęściej z zabezpieczeniem
    tzw. okresu przejściowego, czyli czasu kiedy hipoteka jest jeszcze
    niewpisana (nieprawomocna) - odpowiadają najczęściej kwocie kredytu. Później
    jest zwalniany i zwracany Kredytobiorcy, lub niszczony komisjnie.
    Z nabyciem blankietów urzędowych weksli może być powoli problem, gdyż od
    jakiegoś czasu ich produkcja została zaprzestana.
    Jeżeli chodzi o "druk" to rzeczywiście według prawa wekslowego można go
    "sporządzić" samemu, choć banki dają juz przygotowane. Weksel taki musi być
    doskarbiony w Urzędzie Miasta lub Gminy i z tego co mi wiadomo to musi być
    to Urząd właściwy miejscu zamieszkania.
    Doskarbienie weksla znaczkami skarbowymi może być tylko do 5 zł (
    zabezpieczenie 5 tyś zł).

    pzdr

    Marian7