  • Data: 2004-03-22 16:29:24
    Temat: Re: "Wielki Brat" z banku
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3ad290wpb.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > Nie wydaje mi sie. Dlaczego nie moze byc tak, ze wierzyciel kieruje
    > sprawe do sądu (moze byc tam nawet reprezentowany przez firme
    > windykacyjna, dzialajaca w jego imieniu), i dopiero po uprawomocnieniu
    > sie wyroku (w przypadku posiadania podpisanej faktury itp jest to
    > dosc latwe i szybkie, moze nawet zbyt trudne do zablokowania przez
    > klienta) moze dokonac cesji?

    Być może wszystko - nawet największe absurdy, szczególnie w Polsce. Ważne
    jest, że tak - obecnie - nie jest, ale GIODO i WSA to nie przeszkadzało. I
    takie postępowania należy tępić, choćby nie wiadomo jak chlubne miały być
    idee, którymi te instytucje się kierowały.

    Poza tym Twoja propozycja zupełnie nijak ma się do zarzutów stawianych przez
    GIODO w dążeniu do zapewnienia ochorny biednym konsumentom. Oni nie
    kwestionują zasadności cesji ze względu na istnienie, bądź nie,
    wierzytelności - to ich nie interesuje (bo nie może), ale kwestionują ją z
    uwagi na brak zgody. W związku z tym posiadanie tej zgody umożliwiłoby
    dokonanie cesji bez względu na zasadność wierzytelności.

    Nie rozwiązuje ona też żadnych problemów, a jedynie utrudnia obrót
    gospodarczy i stanowi naruszenie zasady swobody umów.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko