  • Data: 2022-04-02 01:49:23
    Temat: Re: Wkrótce koniec świata?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" z...@4...net

    http://ncbj.edu.pl/zasoby/wybuchy_eko/efekt.htm

    > W sobie masz już całą masę źrodel. Wegiel 14 i potas chocby.
    > Widac nie szkodzi.

    Prawie 6 tysięcy lat półrozpadu i ile tego masz w sobie?

    > A ilosciowo odbiega to np od Niemców? Albo od Ukrainców?

    Nie wiem.

    > Czy chocby w lubelskim i dolnośląskim.

    -=-

    FatMan miał chyba 6.5 kg Plutonu -- ile ton ma jądrowa elektrownia?
    (inna sprawa, że Pu239 jest co najmniej 93% w bombie)
    http://atom.edu.pl/index.php/bezpieczenstwo/nieproli
    feracja.html

    -=-

    W wypalonym paliwie (Czarnobyl właśnie wyłączano) jest ponoć
    ponad 2000 promieniotwórczych izotopów... Część z nich po
    prostu wchłaniamy, by je wbudować w siebie...
    (U235 jest w reaktorze od paru% wzwyż, ale chyba
    tylko to kilku; zaś U238 jest niemal stabilny)

    -=-

    Jeśli ktoś ma pojęcie -- może wypowiedzieć się.
    Ja raczej ;) nie mam -- wiem, że zawartość wypalonego paliwa
    energetycznego jest makabrycznie szkodliwa a wybuch w Czarnobylu
    był makabrycznie szkodliwy... Ale nie badałem -- może wiem źle...

    --