eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klientaRe: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!eternal-september.org!feeder.eternal-septe
    mber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Date: Sun, 8 Nov 2015 10:26:36 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 240
    Message-ID: <n1nsvk$ku6$3@dont-email.me>
    References: <5...@g...pl> <n1jbdr$vqg$1@dont-email.me>
    <563d3471$0$694$65785112@news.neostrada.pl> <n1je5m$vqg$2@dont-email.me>
    <563d4ac7$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1jjse$vqg$5@dont-email.me> <563d5960$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1jlla$vqg$6@dont-email.me>
    <563dfd83$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1l49m$o5c$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <n1lndu$9i2$1@dont-email.me>
    <563e8a4e$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1m8mu$9i2$3@dont-email.me>
    <563f2abb$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 8 Nov 2015 16:24:20 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="1d6283019ae36a9d3448d1d81ad8bc86";
    logging-data="21446";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+Z4ov23L6YjZbCZWUfq9IBdUUdUsRTNk8="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/44.0a2
    In-Reply-To: <563f2abb$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    Cancel-Lock: sha1:gNB6cZKCzbYXwteUIKrI1uTYgJQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:617843
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 08-11-15 o 02:34, witek pisze:
    >
    >>> Problem w tym, że to, że wyraziłem zgodę na cykliczne obciążenie wynika
    >>> z oświadczenia sprzedawcy.
    >> Przestań myśleć po polsku i uwierz, że tak było. Co najwyżej nie
    >> zwróciłeś uwagi.
    >
    > Jeśli nawet, to i tak nie jest to zgoda na obciążenie karty wyrażona w
    > sposób opisany w regulaminie karty i nie zmienia faktu naruszenia
    > bezpieczeństwa banku.

    bzdura.
    obciążenia cykliczne byly są i będą.
    To ze ty sie pierwszy raz z tym spotkales bo nie przeczytales co
    kupujesz nie zmieni rzeczywistosci,
    Firma ci zauoferowala anulowanie transakcji i zwrot kasy.
    Ale wolisz sie kłocic dalej.

    >>
    >>>> Dlatego odpisał, że reklamacji uznać nie może. No bo ni może.
    >>> A następnie sam sobie złożył ją ponownie i dalej rozpatruje :-)
    >> Probuje cos jeszcze raz załatwić dla dobra klienta.
    >> Nie załatwi.
    >
    > O tyle dziwne, że nikt ich o to nie prosił.

    W sumie racja.
    Powinni sobie dać spokoj. takiemu klientowi, nie da sie dogodzic.



    >>>
    >>> A widziałeś reklamację? :-) W reklamacji była mowa o podwójnym i
    >>> bezzasadnym obciążeniu.
    >> W angielskiej odpowiedzi masz wyraznie napisane.
    >> Jedno zamowienie ST12939086, drugie ST12939085.
    >> Najwyrazniej kliknales dwa razy.
    >> Poszukaj maili z potwierdzeniem transakcji z 24 stycznia.
    >
    > 24 stycznia na pewno nic nie klikałem.Mikroba znalazłem latem zeszłego
    > roku i wówczas kupowałem licencję. Styczeń tego roku, to też fraud,
    > którego po prostu nie zauważyłem. Jeśli cokolwiek w ogóle kliknąłem, to
    > latem zeszłego roku i oni co 6 miesięcy sobie to rozliczali

    zgodnie z twoją wolą przy klikaniu.



    >>>>
    >>> Jakoś dziwnie piszesz. Wysłałem Ci materiały. Bank właśnie w odpowiedzi
    >>> mi uświadomił, że oni dwa produkty rozliczają, tylko pod jedną nazwą w
    >>> rozliczeniu, żeby było śmieszniej.
    >>
    >> Pismo banku po polsku doszly w jakies szczatkowej wersji, nie wiem co
    >> tam bank naszkobral. Widze odpowiedz angielską.
    >
    > No przecież w jednym pdf-ie to wysłałem.

    troche uszokodzonym, bo widac bylo dwie strony, a potem jakies pociete
    szczątki.

    To, ze polski bank do polskiego
    > klienta wysyła korespondencję po angielsku jest tematem na osobny watek
    > prześmiewczy. Dobrze, że nie w języku NAVAHO.

    Zelazobeton.
    To była przekopiowana dla ciebie odpowiedz tamtej firmy. Mogli ci jej w
    ogole nie dawac.
    Nauczka na przyszłość. Nie właźić klientowi w tyłek bo będzie miał
    jeszcze więcej argumentów do awanturowania się.




    >
    >> Na jej podstawie bank nic wiecej zrobic nie moze.
    >> Są dwie transakcji cykliczne i co jedene bank moze zrobic to je
    >> rozliczyc.
    >> Nie ma mozliwosci nie zrobienia tego tak dlugo jak dlugo przychodzą na
    >> ważna kartę.
    >> To, że zrobiłeś coś przez pomyłkę nie daje bankowi prawa nieuznania
    >> tegoz>
    >
    > Ale nawet usuniecie karty nie zablokuje ich :-)

    zablokuje.
    ustawe ci juz podałem.
    Bank powinien odpowiedziec, ze karta jest zablokowana.
    No i niby jak ciebie miałby obciążyć? Przysle ci wyciag do
    nieistniejacej karty.
    Chyab żartujesz.



    >>
    >>> Witku! Ja reklamowałem dwie transakcje jako fraudowe. Po trzech
    >>> miesiącach dopiero bank ustalił, czego te obciążenia dotyczą.
    >> Sieroty boże biurokratyczne.
    >
    > Też.
    >>>>
    >>>>> Tak czy inaczej - powinna byc procedura, aby klient mogl sie od takiej
    >>>>> platnosci uwolnic.
    >>>> Oczywiscie. Płatności rekurencyjne załatwią się u źródła a nie w banku,
    >>>> bo bankowi nic do tego.
    >>> A bank ma ze mną umowę, czy z tym enigmatycznym serwisem?
    >> A co to ma do rzeczy.
    >> Ty masz umowę z bankiem o obsługę karty i tyle.
    >
    > I ta przewiduje określone standardy bezpieczeństwa. Odpowiadam za
    > transakcje z fizyczną obecnością niezastrzeżonej karty oraz z kodem
    > bezpieczeństwa.

    I zadne starndardy nie zostały złamane.
    Oba obciążenia są zgodne z twoją wolą.
    No możemy się sprzeczać czy na pewno dwa razy kliknąłęś wówczas myszką.



    >
    >> Drugą zawarłeś z engima software na zakup oporgramowania i odnawianie
    >> licencji. I bank nic nie moze. Obciążenie karty jest zasadne.
    >
    > Nigdy z tą firmą żadnej umowy nie zawierałem. Jeśli już, to z jakimś
    > sklepem. Jeśli ENIGMA sprzedaje podrobione oprogramowanie wykradające
    > dane, to dopiero się ciekawie robi.

    dobra, nie mam już sily tlumaczyć ci oczywistosci.



    >>
    > Podejrzewam, ze chodzi ci o Ustawę o elektronicznych instrumentach
    > płatniczych, bo o kartach kredytowych nie widziałem. Ale musisz
    > dokładniej napisać, o co Ci chodzi.
    >>>>
    >>>> Po za tym spokojnie dałoby się znaleźć wcześniej czy później.
    >>>> Wymagałoby
    >>>> co najwyzej wiecej niz 5 minut i kilku a nie jednego telefonu.
    >>> Zobaczymy, czy Twój sposób zadziała. Ale domaganie się tego od klienta
    >>> jest jakimś idiotyzmem mimo wszystko.
    >> No ale co ma bank załatwiać? Kupiles oprogramowanie a bank ma załatwiać
    >> za ciebie rezygnację z tego. No sorry. Niby na jakiej podstawie.
    >> Wolontariatu?
    >>
    > Bank ma rozliczać transakcje zgodnie z regulaminem - ten przewiduje
    > fizyczną obecność karty albo kod bezpieczeństwa. Ujawniłem, że możliwy
    > jest trzeci nieopisany w regulaminie sposób.

    bzdura.
    twoj wlasny regulamin


    W przypadku dokonania Transakcji bezgotówkowych - Zapłata
    (Minimalne Spłaty) w drodze Transakcji na odległość Posiadacz
    karty/Użytkownik karty dokonuje Autoryzacji transakcji poprzez podanie
    Numeru karty, daty ważności Karty i/LUB Kodu CVV2/ CVC2.

    widzisz słowo LUB.



    >>>>>
    >>>>> Wycofanie platnosci, a potem dostawca bedzie szukal kontaktu.
    >>>> płatności wycofać się nie da, bo nie ma podstawy.
    >>>> Dostawca kontaktu szukał nie będzie. Po prostu zablokuje licencję (albo
    >>>> i nie) i sprawę zakończy. Za mały zysk, za duże koszty zeby sie w to
    >>>> bawic.
    >>> Czemu większość tego typu serwerów normalnie przysyła mailem zapytanie o
    >>> obciążenie?
    >> jakich serwerów?
    >
    > Mam tak kupioną licencje przykładowo na NORTON-a. Co rok przychodzi link
    > do potwierdzenia przedłużenia licencji. Tak z miesiąc przed terminem.
    >>
    >>
    >> Mam kilka takich licencji. Nawet mi do głowy nie przyszło,
    >>> że ktokolwiek może inaczej działać. Przychodzi mail z linkiem do
    >>> przedłużenia i transakcja jest normalnie realizowana. Jak nie opłącę, to
    >>> po prostu licencja wygasa i tyle.
    >>
    >> Bo to są pojedyncze transakcje. Za kazdym razem oddzielna.
    >
    > O widzisz. Tych pojedynczych nie było. To właśnie jest fraud. Witek!
    > Naprawdę bronisz straconej pozycji.

    obciążenie cykliczne karty nie jest fraudem.
    No patrz bronię czegoś co jest normalne na całym świecie rowniez w
    polskich bankach. tylko ty sie o tym przekonałeś po raz pierwszy



    >
    >> To jest coś innego.
    >> Tutaj masz jednorazową zgodę na cykliczne obciążanie karty (az do
    >> odwołania).
    >> Coś jak polecenie zapłaty. To, że mało znany nie oznacza, że go nie ma.
    >
    > Ja czegoś takiego w regulaminie karty nie mam.

    No dobra idz do banku i kłóź=ć sie z nim, że wyraznie w regulaminie nie
    napisali, ze transakcje mogą być cykliczne.





    >>
    >>> ać wszystkie przelewy
    >>> Jeśli nawet przyszła, to biorąc pod uwagę, że tytuł obciążenia jest
    >>> inny, niż nazwa programu, trudno by mi było wymyślić, że fraud dotyczy
    >>> tej trfansakcji.
    >> Nie ma żadnego fraudu.
    >>
    > :-)
    >>
    >>
    >>>
    >>>> Zresztą jak widać da się i bez tego.
    >>>> Mi się sprawę udało załatwić w 5 minut po jednej linijce z wyciągu
    >>>> karty.
    >>> Powiedzmy na chwilę obecną owo załatwienie polega na wskazaniu mi drogi
    >>> załatwienia tego.
    >> To zadzwon tam, powiedz, że chciałeś zrezygnować z subskrypcji, powiedz,
    >> że nigdy nie kupowałeś dwoch licencji i porpos o anulowanie subskrypcji
    >> oraz o refundacje obciążej lipcowych.
    >
    > OK! Ale ja znam niewłaściwe języki. Po "długim wekendzie" zadzwoni
    > koleżanka biegle znająca angielski i w dodatku z doświadczeniem ze
    > współpracą z takim hinduskim serwisem.
    > Co nie zmienia faktu, że bank puszcza obciążenia niezgodnie z własnym
    > regulaminem i GIF musi w mojej ocenie zbadać wszystkie transakcje
    > cykliczne w tym trybie
    > rozliczone.
    >

    wiatraków jest dużo na świecie. do dzieła.
    jak dla mnie EOT.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1