  • Data: 2004-02-13 09:32:34
    Temat: Re: Wprowadzenie EURO a kredyt denominowany
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Tensorku :)
    > Ktos juz zwracal ci uwage... Dlaczego liczysz euro po 5 zl? Dlaczego
    > liczyles po kursie kupna 4 zl?
    > Czy jestes pewien, ze taka bedzie srednia przez kolejne 5 lat?
    > Bo ja nie.
    > Jesli uda sie wprowadzic reformy Hausnera a pozniej Tuska ;) to przeciez
    > Euro moze byc po 4,2.
    > Wszystko zalezy tez od sily dolara. Teraz jestesmy w nawiekszym dolku
    > USD/EOR.
    > Juz raz pisalem ci w przypadku WIBORu, ze nie zawsze musi malec, a ty znow
    > popelniasz ten sam blad...

    Amreńka. To jest przykład, który na ilustrować problem. Ja nie chce dyskutować
    jakie będą konkretne kursy. Oby kurs sprzedaży waluty w momencie wprowadzenia
    EURO po 5-6 latach był taki sam (lub nawet mniejszy) jak kurs kupna teraz.
    Jezeli będzie mniejszy, to oczywiście kredytobiorca kredytu denominowanego
    zyska. I bardzo dobrze. Problem jednak w tym aby ROZUMIAŁ on ten mechanizm i
    zdawał sobie sprawę z potencjalnych strat lub zysków. Ty go rozumiesz a inni?
    Zauważ, że tą listę czyta wielu ludzi. Mogę iść o każdy zakład, że większość z
    nich rozumuje tak jak nieudolnie opisałem to w zaznaczonym fragmencie.

    Pozdrowienia Tensor1