eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWydruk z terminala...Re: Wydruk z terminala...
  • Data: 2003-11-12 20:33:14
    Temat: Re: Wydruk z terminala...
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W artykule o...@n...tpi.pl,
    niejaki(a): Maciej Bebenek z adresu <m...@u...to.komorka.org>
    napisał(a):
    > Dnia Wed, 12 Nov 2003 20:12:17 +0100, Krzysztof K
    > <o...@p...onet.pl> napisał:
    >
    >>>>>> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
    >>>>>
    >>>>> IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.
    >>>>
    >>>> IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.
    >>>
    >>> Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.
    >>
    >> Przyjęcie zwrotu bez wpisu w ewidencję i ponowne wprowadzenie towaru
    >> do obrotu to podwójnej wysokości podatek VAT odprowadzony do US i
    >> niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten
    >> ostatni przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US
    >> ma czołową pozycję ;)
    >
    > Zakladasz od razu zwrot towaru - reklamacja to niekoniecznie zwrot :-)
    > Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy -
    > paragon fiskalny w zasadzie jest potrzebny.
    >
    >
    > M.

    Powiedzmy że zwrot miałem na myśli w przypadku zniszczonych butów bo co
    więcej można z nimi zrobić ;)
    Zgadzam się z każdą opinią że obowiązkiem klienta jest udowodnienie że
    kupił produkt właśnie w tym sklepie. Paragon wystarczy ale _równie_
    _ważnym_ dokumentem jest wydruk z karty płatniczej. Jednak gdy sklep
    określi, w chwili sprzedaży, co on uważa za dowód zakupu i ten dowód
    zakupu wyda to nie powinno być wątpliwości jaką przyjmie postawę. Można
    przyjąć że wydruk z karty jest dowodem zapłaty co niekoniecznie musi
    oznaczać wydanie towaru. Wydanie może nastąpić później lub wcześniej i
    przez to nie można ustalić czy klient mieści się w terminach dla
    reklamacji. Wydruk z kasy fiskalnej jest ostatnim elementem procesu
    sprzedaży i wiąże się z wydaniem towaru. Nie muszę pisać jakie skutki
    może to przynieść dla klienta gdy sprzedawca uprze się przy paragonie ;)
    Nadzieja w tym że sprzedawca nie zna swoich praw ;)

    K.K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1