eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWydruk z terminala...Re: Wydruk z terminala...
  • Reply-To: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>
    From: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <botpqn$coq$1@nemesis.news.tpi.pl> <botpq7$puv$1@inews.gazeta.pl>
    <bottkb$4cd$1@news.onet.pl> <botucr$mte$1@topaz.icpnet.pl>
    <3...@n...home.net.pl> <o...@n...tpi.pl>
    Subject: Re: Wydruk z terminala...
    Date: Wed, 12 Nov 2003 21:33:14 +0100
    Lines: 44
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    NNTP-Posting-Host: 81.15.163.51
    Message-ID: <3fb2991c$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1068669212 81.15.163.51 (12 Nov 2003 21:33:32 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: elkom.data
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:268448
    [ ukryj nagłówki ]

    W artykule o...@n...tpi.pl,
    niejaki(a): Maciej Bebenek z adresu <m...@u...to.komorka.org>
    napisał(a):
    > Dnia Wed, 12 Nov 2003 20:12:17 +0100, Krzysztof K
    > <o...@p...onet.pl> napisał:
    >
    >>>>>> myslicie, pownienem probowac reklamacji?
    >>>>>
    >>>>> IMHO tak - w końcu masz dowód zakupu.
    >>>>
    >>>> IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.
    >>>
    >>> Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.
    >>
    >> Przyjęcie zwrotu bez wpisu w ewidencję i ponowne wprowadzenie towaru
    >> do obrotu to podwójnej wysokości podatek VAT odprowadzony do US i
    >> niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten
    >> ostatni przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US
    >> ma czołową pozycję ;)
    >
    > Zakladasz od razu zwrot towaru - reklamacja to niekoniecznie zwrot :-)
    > Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy -
    > paragon fiskalny w zasadzie jest potrzebny.
    >
    >
    > M.

    Powiedzmy że zwrot miałem na myśli w przypadku zniszczonych butów bo co
    więcej można z nimi zrobić ;)
    Zgadzam się z każdą opinią że obowiązkiem klienta jest udowodnienie że
    kupił produkt właśnie w tym sklepie. Paragon wystarczy ale _równie_
    _ważnym_ dokumentem jest wydruk z karty płatniczej. Jednak gdy sklep
    określi, w chwili sprzedaży, co on uważa za dowód zakupu i ten dowód
    zakupu wyda to nie powinno być wątpliwości jaką przyjmie postawę. Można
    przyjąć że wydruk z karty jest dowodem zapłaty co niekoniecznie musi
    oznaczać wydanie towaru. Wydanie może nastąpić później lub wcześniej i
    przez to nie można ustalić czy klient mieści się w terminach dla
    reklamacji. Wydruk z kasy fiskalnej jest ostatnim elementem procesu
    sprzedaży i wiąże się z wydaniem towaru. Nie muszę pisać jakie skutki
    może to przynieść dla klienta gdy sprzedawca uprze się przy paragonie ;)
    Nadzieja w tym że sprzedawca nie zna swoich praw ;)

    K.K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1