  • Data: 2012-07-12 17:49:44
    Temat: Re: Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "TrzyLinie" jtmpek$4do$...@i...gazeta.pl

    > W artykule piszą, że płacisz podatek od orzechów i wiśni - czy to prawda?

    Być może prawda -- nie czytałem dokładnie. :)

    Ja nie płacę ani od wiśni, ani od orzechów, ani od odsetek,
    ani od kufra... ZCW -- bank płaci od odsetek. Czy płaci od
    reszty -- nie wiem, ale chyba jakoś musi to regulować.

    > Traktujesz to jak przychody i wpisujesz do PITu?

    Nie.

    > Czy stosujesz jakieś koszty uzyskania tego przychodu?

    Są trudne do określenia. Na przykład Mille straszy mnie
    poborem 75 złotych impresyjnych. Pewnie pójdzie (daleko
    przecież nie ma) po rozum do (jak nie swej -- to może
    innej, mądrzejszej) głowy i nie weźmie tej opłaty, ale
    jeśli weźmie -- to koszt? Na pewno tak, choć być może
    ktoś uzna, że mandat karny kosztem nie jest, i niewczesne
    wypowiedzenie umowy, skutkujące opłatą -- tez nie jest
    żadnym kosztem, ale karą!!!

    Kolejny koszt to telefony -- rozmowy telefoniczne.
    Ale czy miałbym smartfon, gdyby nie akcja Rajfiego?
    Raczej nie, albo -- jeszcze nie teraz.

    > Jakie? Czy US kiedykolwiek Cię kontrolował w związku
    > z tymi dochodami?

    Może za plecami. Może teraz właśnie to robi -- może to Ty?...
    Oficjalnie, wprost, otwarcie -- nie. W USach bywam często,
    zatem nie musi mnie aż specjalnie fatygować, jeśli chce
    mnie u siebie widzieć w tej sprawie. :)

    -=-

    Rozmawiałem (m@ilowalem) z dziennikarzem (z kimś, kto podał
    się za dziennikarza) o orzechach i wyjaśniłem mu, że banki
    płacą mi 5 tałzenów rocznie po potrąceniu podatków, z tym
    zastrzeżeniem, że to chwilowa ,,szybkość'' -- w efekcie
    może być więcej lub mniej w ciągu roku. Na pewno nie
    pisałem, że płacę podatki od orzechów czy wiśni.

    Tekst mogę zamieścić -- albo raczej nie mam nic przeciwko zamieszczeniu.

    -=-

    Ciągnięci ,,natchnieniem'' niektórzy zarzucają mi lanie wody -- leję,
    ale do butelek... Leję z klimatyzatora. IMO warto czytać to, co inni
    piszą, zamiast czuć to, co inni wymadlają. Ja nie pisałem, że od wiśni
    czy orzechów płacę podatki. Pisałem natomiast, że banki płacą mi teraz
    5 tałzenów po odliczeniu podatków, i że to chwilowa wartość. Tym samym
    zamieściłem informację, że w tych 5 tałzenach doliczone są też odsetki
    od tak zwanych depozytów.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'