    From: "Krab" <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wyłudzenie?
    Date: Mon, 14 Jul 2003 08:48:03 +0200

    Użytkownik "Krystyna Sobczyńska" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:besogb$ji7
    > towar. Wiadomość była podpisana moim imieniem i nazwiskiem, ale została
    > wysłana z innego adresu e-mail. Kupujący niestety nie zorientował się,
    > że ktoś go nabiera i wpłacił pieniądze na konto tamtej osoby. Cała
    > sytuacja została już pomiędzy mną, a kupującym załatwiona. Stratę
    > podzieliliśmy po połowie (szczęśliwie kwota malutka, bo 41PLN), choć
    > była to ewidentnie wina kupującego, ale klient nasz pan :)
    > Pytanie mam następujące:
    > Co takiemu kolesiowi można zrobić od strony prawnej i jakie są szanse,
    > że policja nie umorzy śledztwa? Czy zgłosilibyście to na policję na moim
> [...]

    wg mnie poszkodowanym jest twoj kupujacy, to on zostal nabrany nie ty i on
    powinien wniesc pozew
    z twojej strony zachodzi raczej domniemanie ze ktos sie podszyl po ciebie
    niestety kwota jest nizsza niz 200 zl i jest duza szansa ze utknie, ale
    warto chociazby po to by nie bac sie ze nastapi to ponownie, a ponadto dla
    samej zasady :-) nawet jesli utknie to zrob co mozesz, zeby sprawe wyjasnic
    czyli zglos na policje wskazujac im kroki postepowania i mozliwosc latwego w
    sumie ustalenia danych oszusta
    musisz sie niestety liczyc z faktem, ze bedziesz wzywany - niekoniecznie do
    swojego regionu na przesluchania :-( wiec wszystko zalezy od twojej
    determinacji - warto jednak wniesc o sciganie sprawcy, a jesli bedziesz
    chcial (lub niechcial jezdzic po polsce) to zawsze mozesz wycofac sie z
    pozwu (np zaslaniajac sie zbyt wysokimi dla ciebie kosztami dojazdu) - wazne
    by ten zlodziej zostal ustalony i mial odpowiednie papiery zapaprane u
    siebie w kartotece !! postaw to sobie jako cel minimalny i zglos !