    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wystrzegać się jak ognia i zarazy......
    Date: 22 Jan 2003 10:37:57 +0100

    > Mariusz- czemu nie podpowiedziałes mi wcześniej ? ;-)
    > Też chyba nie wezmę w mBanku (to się koordynator zdziwi), tylko w KB-
    daja "troszeczkę" lepsze
    > warunki wstępne...
    > Grzegorz

    Miesiąc temu wziąłem kredyt mieszkaniowy w Kredyt Banku. Warunki
    - oprocentowanie WIBOR3M + marża (1% gdy wkład własny >= 40%, 1,5% gdy >= 20%)
    - prowizja 0,9%
    - zerowa opłata za wcześniejszą spłatę części lub całości kredytu; nadpłaty
    można robic dowolną liczbę razy i w dowolnej wysokości.
    - nadpłata NATYCHMIAST zmniejsza aktualne zadłużenie; jest to oczywiste ale są
    banki, które nie stosuja tej zasady. Np. nadpłata zmniejsza następną lub
    kolejne raty ale zadłużenie się nie zmniejsza. Przykład, masz do spłaty 50000,
    rata 1000, wpłaciłes 1 lutego 2000. Twoje zadłuzenie jednak w miesiacu lutym
    wynosi 49000 a nie 48000, raty marcowej nie płacisz lecz dopiero 1 marca Twoje
    zadłuzenie wynosi 48000. Oczywiscie jest to bardzo niekorzystne dla klienta;
    przez miesiąc Twoje 1000zł nie pracuje. W pierwszej chwili jak sie o tym
    dowiedziałem (jaki to bank nie chcę mówić) to nie chciało mi sie wierzyć, że
    można być aż tak pazernym. Jednak to prawda.
    - czas załatwiana około 2-3 tygodnie.
    Tensor1.
    PS. Prawdobodobnie pod koniec stycznia WIBOR3M bedzie na poziomie 6,5%. Jeżeli
    chcesz jeszcze cos wiedzieć to służe informacjami. Z oczywistych powodów
    jestem "na bieżąco".