  • Data: 2008-10-19 22:14:29
    Temat: Re: Wzrost spreadu w Millennium
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m33aisgs7o.fsf@maximus.localdomain...

    > Nic nie rozumiem. RRSO i oprocentowanie efektywne maja identyczna
    > definicje - jak moga sie roznic wartosciami?

    Tak? Jeżeli to jest prawda, to oznacza, że któraś z tych definicji jest
    błędnie skonstruowana. Parametr RRSO to nie jest oprocentowanie efektywne,
    jest bowiem wyznaczany przy założeniu konkretnej kwoty kredytu i konkretnego
    sposobu jego spłaty (bodajże 8k zł i 12 rat równych).

    > W konkretnym kredycie kwota kredytu (poczatkowa, wysokosc transzy itp)
    > jest ustalona i jest dostepna dla kredytobiorcy w ustalonym momencie.
    > Skladniki oplat nie moga byc zalezne lub niezalezne od kwoty kredytu,
    > bo zaleznosc moze byc tylko od zmiennej, nie od stalej.

    Składniki opłat mogą być zarówno zależne od kwoty kredytu (np. prowizja
    procentowa od kwoty kredytu) jak i niezależne od kwoty kredytu (np. prowizja
    za wydanie karty kredytowej, na której potem zaciagany jest kredyt, prowizja
    za rozpatrzenie wniosku itp.).

    > Byc moze to o czym chciales napisac to RRSO dla jakiegos konkretnego,
    > ale przykladowego kredytu, a sprawa miala dotyczyc rowniez
    > konkretnego, ale _innego_ kredytu. Jasne jest, ze wtedy RRSO (czyli
    > oprocentowania efektywne, bo to sa synonimy) beda rozne. Zauwaz, ze
    > wtedy banki podaja RRSO dla jakiegos konkretnego kredytu, albo
    > np. podaja zakres RRSO dla roznych kredytow.

    Nie wiem co podają banki, natomiast wiem, że wielkość ta nie ma prawa być
    oprocentowaniem efektywnym w przypadku występowania stałych składników
    opłat. Zwróć uwagę, że w takim przypadku dla każdej kwoty dostalibyśmy inne
    oprocentowanie efektywne natomiast bank podaje jedną wartość.

    marekz