  • 1. Data: 2004-05-01 10:59:39
    Temat: Re: XELION - wasze opinie
    Od: "grusia" <g...@t...pl>

    PEO

    > tak, tyle, że z tych 5 dla Pekao 2,65 jest dla UCI, więc: UCI ma 7,65,
    > a "drobni" - 1,985

    > nie. 5,3 dla UCI, 3,97 dla innych (SP i EBOR pomijam)

    to było zaokrąglenie ;)

    najpewniej

    > no to jeszcze raz:
    >
    > 10 zł zysku, który zostaje w Pekao: 3,97 dla "drobnych", 5,3 dla UCI
    > 10 zł zysku, który zostaje w Xelionie: 5 dla UCI, 53%*5=2,65 dla UCI,
    > 39,7%*5 dla "drobnych"
    >
    > Drobni razem: 3,97+1,985=5,955
    > UCI razem: 5,3+5+2,65=12,95
    >
    > Zakładam, że podział zysku jest taki jak udziałów.

    zgadzam sie! obliczenia są jak najbardziej prawidlowe. pozostaje jeszcze
    kwestia sposobu rozliczania dochodu z Xeliona. jesli jest tak, jak
    zakładalismy (i jak wyliczalismy), czyli wariant najbardziej pesymistyczny, to
    75% dochodow z Xeliona rzeczywiscie trafi do UCI. ale tak naprawde to nie
    wiemy jak rozliczane sa dochody z Xeliona miedzie PEO i UCI. tak wiec moze sie
    okazac, ze jestesmy w bledzie i wcale to tak zle nie wyglada ;) ale znajac
    realia, male sa na to szanse ;)

    xelion,

    > tak, oczywiście. Nie wiemy też czy podział prowizji między Pekao a
    > Xelion jest równy. Nie wiemy czy Bank nie sprzedaje swoich usług
    > poniżej kosztów aby UCI zarobiło więcej.

    tak swoja droga, to ciekawe, czy te informacje są jawne???

    > a gdyby Bank sam pozyskał tych klientów, to drobni akcjonariusze
    > zyskaliby więcej.

    GDYBY mu się to udało, to rzeczywiście - tak by się stało!!!

    > Dlaczego Xelion jest osobną spółką a nie po prostu inną marką? Zrobiła
    > tak PTC (Era), BRE (mBank, Multibank), a UCI nie... Jaki może być cel
    > powoływania osobnej spółki konkurującej ze "stwórcą"?

    może dlatego, że nie chce być kojarzony z molochem - mamusią PEKAO SA? Xelion
    postawił sobie za cel stworzenie nowej jakości usług, a działając pod brandem
    PEO ludziom kojarzyłby się ze staniem w kolejkach, z panią z okienka, i nikt
    pewnie by nie uwierzył, że ktoś jest do twojej dyspozycji 24/7 i jeszcze
    przyjedzie do ciebie, a nie ty musisz do niego jechac.
    zadając pytanie o to, dlaczego Xelion jest osobną spółką, możesz też zapytać,
    dlaczego CDM PEKAO SA, czy Pioneer Pekao Investment Management S.A są odrębną
    spółką. moze zrobiono to po to, żeby nie mydlić obrazu działalności samego
    banku, którego akcje są notowane na WIG20 i uniknięto w ten sposób
    konsekwencji z ewentualnej stratnej działalności, co znalazłoby
    odzwierciedlenie w zamazaniu bilansu. poprzez wyłączenie tych jednostek bank
    uzyskał czysty obraz swojej działalności (zyskowności), uwidaczniając tym
    samym przychody z jednostek zależnych (i stowarzyszonych) - taki jest moj
    punkt widzenia. być może ktoś ma inny - chetnie poznam.

    pozdrawiam - grusia.