  • Data: 2010-01-02 13:50:39
    Temat: Re: Z cyklu kto da więcej - limit płatności kartą w sklepie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hhms9l$ncp$1@inews.gazeta.pl...

    > ale co taki eService im zrobi ? zmusi ich do akceptowania kwot mniejszych
    > ?

    Nakłąda karę umowną. Zdaje się coś koło 10.000 zł mieli dawniej w umowach
    za bezpodstawną odmowę akceptacji. Od jednej transakcji. Dla tego nei warto
    pisać, ze gdzieś wisi kartka, tylko trzeba wysłać paragon z kwotę, której
    akceptacji odmówili. Bo nie wykluczone, że mimo kartki faktycznie się
    zapłącić da. J atak kilka razy miałem. Podobno w drodze wyjątku.

    > Przecie sklep wtedy powie: to zabierajcie swój terminal, wczoraj był
    > handlowiec z innego centrum rozliczeniowego i oferował swój terminal i
    > mniejsze prowizje i opłaty.

    Ale umowy są przeważnie zawierane na kilka lat. Poza tym liczba tych
    konkurencyjnych firm rozliczeniowych jest też skończona. No i firmy
    rozliczeniowe z kolei mają umowy o karach umownych z bankami. To taki
    łańcuszek. Wbrew pozorom to powinno spokojnie teoretycznie działąć bez
    jakichkolwiek zagwozdek z limitami. A jak jest w praktyce, to widać. Choć w
    mojej okolicy wypleniłem limity. Został mi już tylko jeden sklep, ale nie
    robię tam zakupów poniżej limitu (10 zł), więc nie mam jak wysłać
    reklamacji. Musiałbym celowo jeden artykuł wyłączyć i osobno zapłacić, a to
    już by była prowokacja.