  • Data: 2006-12-19 18:41:26
    Temat: Re: Z kartągotówką do USA?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > to prawda - mi chodziło o praktykę

    Widze, ze wszyscy tu znawcy jak jest w USA. A ja powiem, ze lepszy jest system
    bankowy w USA niz w Polsce.

    System kartowy jest o niebo lepszy niz w Polsce. KArty kredytowe i debetowe
    obslugiwane sa wszedzie. 99,9% sklepow przyjmuje karty. Nawet male kwoty.
    Problem z zagranicznymi kartami jest w transakcjach internetowych, bo nie mozna
    potwierdzic adresu. Limity platnosci bardzo zadko zdarzaja sie i sa raczej dla
    kredytowek, bo transakcje debetowe inaczej sa realizowane - tak jakby sie
    placilo czekiem, sklep nie placi zadnej prowizji, wiec jeden wuj dla nich.

    W USA realizacja czeku trwa 1 dzien, a nawet odrazu, zalezy jak dlugo masz konto
    bankowe. W tej chwili po reformie Check21 sa elektronicznie realizowane czeki,
    wiec realizacja od razu. Do tego teraz modne sa Wire Transfery, a wiec normalne
    przelewy realizowane od razu na konto beneficjenta - szybciej niz elixiry w
    Polsce. Mozna je realizowa do 17.00; Po 17 dochodza nastepnego dnia o 8 rano.

    Do tego sa ACH (automated clearing house) i direct deposit jest na codzien.

    Generalnie jak chce komus zaplacic i mam jego nr konta, to robie wire transfer i
    koles ma kase odrazu na koncie, jak nie, to czekiem.

    Za wydanie czeku bez pokrycia nie idzie sie do wiezienia. Jest kara. Zalezna od
    banku - 10-40$. Obciaza ja bank oraz moze druga strona obciazyc za taka lewa
    transakcje.

    Kazda proba zaplacenia takim czekiem jest rejestrowana z ChexSystems oraz SCAN.
    Bank zamyka konto jak sie pare razy takie nr zrobi, a potem nigdzie konta
    zalozyc nie mozna, albo nie wydadza kolejnych czekow!

    Za to usuwanie fraudow w USA to niebo. Nie ma jak z reklamacjami w Polsce.