eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZBP: "(klienci) Powinni w końcu zacząć ponosić za to odpowiedzialność" › Re: ZBP: "(klienci) Powinni w końcu zaczšć ponosić za to odpowiedzialno?ć"
  • Data: 2008-04-07 09:32:22
    Temat: Re: ZBP: "(klienci) Powinni w końcu zaczšć ponosić za to odpowiedzialno?ć"
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 6, 4:01 pm, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > To ostatnie jest nierealne, mozna utrudnic takie cos ale do
    > niemozliwosci troche brakuje.

    Bez "rozebrania" dongle'a? Mam wrażenie, że wiesz, jak działa karta
    chipowa (kryptograficzna), więc jestem zdziwiony, że sądzisz, że
    podobnie nie może być zabezpieczony dongle. Jeśli komputer
    kryptograficzny i klucz prywatny są w "scalaku", to nie ma powodów,
    aby klucz kiedykolwiek go opuścił.
    Ale ja z kolei nie znam szczegółów działania urządzenia oferowanego
    przez Rajfiego.

    > Tak czy owak, korzystna sytuacja jest generowanie klucza przez
    > uzytkownika poza "donglem", i nastepnie zapisanie go do dongla.

    nie, znacznie lepsza to taka jak w kartach: generowanie pary kluczy w
    dongle'u.

    > Pozwala to na (opcjonalna) archiwizacje klucza, utrudnia jego
    > wydobycie z dongla, oraz nie ma problemow z jakoscia wygenerowanego
    > klucza.

    ja tam archiwizację klucza poświęciłbym w zamian za bezpieczeństwo.

    > Jeszcze jakby to odbywalo sie przy uzyciu standardowych narzedzi itd,
    > zeby nie bylo ryzyka "autorskich" wad calego procesu...

    tu się zgodzę: jakakolwiek "domowa" kryptografia to bezsens.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski