    From: "PshemeK" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Za dużo drobnych
    Date: Wed, 28 Jul 2004 13:56:17 +0200

    Użytkownik "Artek" <a...@e...one.pl> napisał w wiadomości
    news:ce6esk$t0l$1@mamut1.aster.pl...
    > Witam serdecznie,
    >
    > Ten wątek jest jakby przeciwwagą dla wątku "Banknoty 200 zł. Problem...",
    > którym opisano problemy przy płaceniu dużymi nominałami.
    > Wczoraj wieczorem chciałem kupić bilety komunikacji miejskiej, razem za
    2,40 zł.
    > Upewniłem się, że bilety są i położyłem odliczone pieniądze: 1 moneta 2
    zł, a 40
    > gr w monetach "żółtych". Pani się to nie spodobało, powiedziała, że
    przesadzam i
    > żebym dał trochę grubsze pieniądze, bo co ona zrobi z tyloma drobniakami.
    Ja
    > powiedziałem coś w stylu, że wcale nie muszę nic u niej kupować. Na to ona
    > bilety schowała do szuflady i zaczęła obsługiwać następną osobę. "Ale ja
    > poproszę te bilety". Zero reakcji. Kobieta obsługuje następnych klientów.
    Ja jej
> [...]
    > Poukładałem, wymieniłem parę groszaków na jedną dziesięciogroszówkę i
    wyszedłem
    > z biletami.
    > Gdyby pani nie wyskoczyła od razu z pretensjami, tylko poprosiła, żebym
    poszukał
    > trochę grubszych, to bym pewnie poszukał i zapłacił grubszymi.
    > Ech, straciłem fajne miejsce, gdzie kupowałem drożdżówki po drodze do
    pracy...
    > Co tam, może trochę schudnę. ;-)
    > To miejsce to sklepik na stacji metra Imielin, od strony ul. Gandhi. Ma

    Ciekawe, czy gdybyś jej powiedział, że te monety są prawnym środkiem
    płatniczym w Polsce i że odmawiając ich przyjęcia łamie prawo wobec czego
    wzywasz Policję i niech Ci to powie przy policji, to też by Cię olała ?
    Zastanawiam się jakby na nią wpłynęła informacja o perspektywie utraty
    pozwolenia na handel.
    Tak, wiem, że to drastyczne środki i że pewnie na kochaną Policję byś czekał
    ze 4 godziny i miałbyś szczęście jakby Cie nie ukarali jakimś absurdalnym
    mandatem za bezpodstawne wzywanie policji (oczywiście od którego mógłbyś się
    odwołać - kolejne 2 lata po sądach), ale są ludzie w tym kraju, których
    wypadałoby uświadomić, że jest coś takiego jak prawo i trzeba go
    przestrzegać.
    Odpowiadam na pytania, które padną :
    Tak, jestem nerwowy :)
    Tak, jeśli ktoś mnie drażni w głupi sposób, robię się złośliwy.
    Nie wiem czy bym zadzwonił na policję, ale myślę, że poinformowałbym panią o
    takiej możliwości, ew. o mozliwości napisania skargi do odpowiedniego urzędu
    :)

    Pozdrawiam
    PshemeK