    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zabezpieczenie karty
    Date: Sun, 19 Oct 2008 08:12:57 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 19 Oct 2008 10:06:05 +0200, XXX napisał(a):

    > jak można zabezpieczyć kartę przed: a) przekroczeniem limitu
    > dziennego/miesięcznego b) przekroczeniem ilości pieniędzy na koncie
    > przy:
    > a) płaceniu kartą

    O limitach można mówić w przypadku kart kredytowych tylko (jeśli się mylę
    to niech ktoś mnie poprawi).
    Na bank pozwala na to mBank (i pewnie Multi), gdzie można własnoręcznie
    ustawiać limity dzienne i miesięczne. Limitu (w mBanku jest to limit
    blokad, nie księgowania!) przebić się nie da, chyba że dziwnym trafem
    akurat terminal od razu księguje transakcję, bez uprzedniej blokady (znam
    jedno takie urządzenie).

    > b) wyjmowaniu pieniędzy z bankomatu.

    Tego kartą kredytową się nie robi ;)

    > Informacja o operacjach wykonanych na koncie w związku z korzystaniem z
    > karty przychodzi z dużym opóźnieniem. Jak mogę zorientować się na
    > bieżąco czy nie nastąpiła któraś z w/w sytuacji, poza codzienną wizytą w
    > banku, oczywiście?

    Chyba 99% banków pozwala na podgląd karty w internecie (ludzie krytykują
    Polbank, który jest ubogi jeśli chodzi o takie funkcje). I tu znów strona
    mBanku jest bezkonkurencyjna: masz ścisły, momentalny podgląd blokad i
    transakcji zaksięgowanych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl