eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkamiRe: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
  • Data: 2020-02-04 08:15:07
    Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thursday, January 30, 2020 at 2:09:15 AM UTC+4, Marcin wrote:
    > Witam
    >
    > Czy ktos wie ile procent z prowizji trafiajacej do banku zgarniaja dla
    > siebie Apple, Google, Garmin itp. za zrealizowanie platnosci przez
    > ApplePay, GooglePay czy GarminPay itd? Gdzies wyczytalem, ze Apple zyczy
    > sobie 100% ale wydaje mi sie to malo praowdopodobne.
    > W kazdym razie jezeli jest to duzy procent to czemu praktycznie brak
    > promocji na platnosci przez te systemy ze strony tech. koncernow?
    > Ludzie uzywaja tego tak chetnie, ze bez promocji idzie dobrze? Rzadko
    > widuje w sklepie zeby ktos placil telefonem a juz zegarkiem to to moze z
    > raz. I to jakas drobnica bo jak w markecie pelny koszyk to jednak
    > fizyczna karta a jak niewiele wiecej niz bulki to czasami telefon.
    > Czy nie sensowniej by bylo np. odpalic uzytkownikowi jakis procent z
    > prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt
    > danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
    > moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by
    > zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.
    >
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    0.10% do 0.15% - w zależności od umowy. Niektóre banki nie chcą tego płacić, więc nie
    wdrażają tej usługi. Ja osobiście używam Apple Pay non stop (mieszkając za granicą) i
    widzę podobny trend u innych, więc trochę dziwią mnie komentarze w tym wątku.
    Prawdopodobnie wynika to z nieświadomości ludzi dotyczącej bezpieczeństwa działania
    tej usługi. Nie pamiętam kiedy ostatni raz wyciągałem kartę z portfela.

    Po pierwsze: nie potrzeba PINu. Co prawda przy bardzo dużych transakcjach (kilka
    tysięcy....) możemy zostać poproszeni albo o podpis albo o PIN. Zdarzyło mi się już i
    jedno i drugie. Czasem może to być po przekroczeniu X wydatków na danej karcie,
    również dla mniejszych kwót.

    Po drugie: numer karty nie jest jawny, Apple Pay nadaje wirtualny nr karty każdej
    karcie podpiętej i tylko ten wirtualny numer pokazuję się na rachunkach.

    Po trzecie: nie wyciągamy i nie przekazujemy fizycznie karty osobie trzeciej lub nie
    musimy fizycznie wkładać jej do terminalu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1