  • Data: 2020-02-12 12:44:38
    Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 22:13:52 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:

    > Z drugiej strony jezeli numer karty jest staly i data waznosci tez to
    > chyba sa to minimalne wystarczajace dane do transakcji (chociaz w coraz
    > mniejszej liczbie sklepow). Czy bank odrzuci transkacje na dane z
    > wirtualnej karty Google Pay jezeli bedzie tylko numer karty i data
    > waznosci czy ona normalnie przejdzie i ewentualnie pozniej w ramach
    > reklamacji zostanie zrobione strono?

    Hmm, jak masz taki sklep pod ręką to możesz zrobić próbę.
    Tylko jeszcze trzeba odczytać cały numer karty i datę ważności (OIDP google pay nie
    podaje daty ważności, ale pewnie jest taka sama jak dla plastiku) za pomocą drugiego
    telefonu z NFC i odpowiednią apką.
    Ale podejrzewam, że może się to rozbić o zerowe limity IO - nie wiem, jak to jest
    zrealizowane, bo niby za pomocą google pay bardzo przyjemnie płaci się za zamówienia
    robione z apek, nie ma potrzeby podawania nie tylko numeru karty i daty ważności, ale
    nawet CVV - ale coś mi mówi, że to jednak nie idzie jako IO tylko jakiś "wirtualny
    terminal" - a "wirtualne" karty z google pay mają limity IO ustawione na 0 - podobnie
    jak np. naklejki zbliżeniowe.
    Ale sprawdzić można - a potem powtórzyć test z jakimiś kartami HCE z apek bankowych -
    IKO, santandera, żubra czy milka (tylko te pojawiają mi się w "dotknij i zapłać" - no
    i jeszcze ing, ale tam to chyba tylko stare karty simcentric - no i może jeszcze
    alior ma "własne" HCE).

    Z tymi numerami to czasem jest kłopot - bank nie poda, a czasami się przydają - np.
    do logowania do mc priceless specials. Jeśli ma się też plastik MC z tego samego
    banku i bank pozwala na łączenie kont PS (pozwala np. santander) to jeszcze sprawę da
    się załatwić, bo do połączenia kont wystarczy znajomość czterech ostatnich cyfr - ale
    jeśli masz tylko kartę HCE (a np. santander dawał po 1600 punktów za samo jej
    założenie i rejestrację w PS) to pozostaje jedynie wybór nagród przez telefon.