  • Data: 2009-08-08 16:04:44
    Temat: Re: Zafrapował mnie ten post...
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca pisze:
    > Bez przesady:
    > 1) to że ktoś _wziął_ kredyt na 30 lat to nie znaczy, że go będzie tyle
    > spłacał.
    > 2) mieszkania też się różne kupuje
    > Owszem, można do rozważań wziąć przypadek skrajny, ale to tak jakby jest
    > mało warte w dyskusji.

    Ja pamiętam jak niedawno ludzie przy sumarycznych zarobkach 5-6k PLN
    brali na 35 letnie kredyty, 2-3 pokojowe (50-60 metrów) mieszkania w
    cenie 450-600k PLN. Stan deweloperski.

    Oczywiście znam też osoby, które kupiły mieszkania po 1,5 mln PLN i dla
    nich kredyt jest niewielkim obciążeniem jednakże większość nabyła
    właśnie 50 metrowe apartamenty na Białołęce w promocyjnym kredycie w CHF
    (kurs 2 PLN) na 35 lat.

    To, że kredyt można spłacić wcześniej to jest oczywiste ale niektórych
    (większości?) nigdy nie będzie na to stać, a same kredyty brali
    bezmyślnie ("nie będziemy mieszkać na kupie" , "Stefan kupił to my też
    kupimy").

    --
    Mithos