  • Data: 2004-11-29 17:56:28
    Temat: Re: Zainwesowac Euro!
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cofinl$n5a$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Czy istnieja w Polsce produkty umozliwiajace inwestowanie Euro?
    > Chodzi mi o zainwestowanie Euro bez koniecznosci przewalutowania przy
    > wplacie czy wyplacie. Kwota:1.000, horyzont czasowy: 1 rok, ryzyko:
    > srednie.

    Nie. Zainwestuj taka kwote w lokate bankowa, np BGK(ostatni bank
    panstwowy) daje 2,15% na lokacie 12-mies. Wszystkie fundusze przyjmujace
    wplaty w EUR dzialaja w oparciu o zlotowke i przy wzroscie kursu EUR
    bedziesz musial placic podatek od tego wzrostu. Na dostep do obligacji
    rzadowych w EUR obcych panstw trzeba nam jeszcze troche poczekac (zbyt duze
    prowizje oferowane przez nasze banki czynia taka inwestycje nieoplacalna).
    Ewentualnie mozna by probowac kupic zachodnie fundusze inwestycyjne( ktore
    ksiegowosc maja w EUR) ale nie wiem czy sa one dostepne juz w Polsce?