  • Data: 2007-09-17 16:05:37
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Od: "Z" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kuba" <k...@a...w.sygnaturce.pl> wrote in message
    news:fcm1j6$s63$1@inews.gazeta.pl...

    > Sprawa jest oczywista. Nawet jak rachunek dawno jest zlikwidowany
    > bank przechowuje Twoje dane. Pojawia się obciążenia bank grzecznie
    > przysyła Ci wezwanie do zapłaty. Ty również grzecznie niesiesz kasę.
    > Kupiłeś (nawet dawno) - to jeśli się nie przedawniło płacisz.
    > I nic tu nie ugrasz.

    Z tego co rozumiem autora watku, nie chodzi tutaj o to zeby wymigac sie z
    placenia 600zl tylko o hipotetyczna sytuacje jak to rozwiazac bez
    dodatkowych kosztow dla wlasciciela konta. Otoz wlasciciel konta wykupil
    usluge w banku (karta kredytowa), ktorej zadaniem jest regulowanie za niego
    wszelkich platnosci. Bank spapral sprawe, autor watku nie ma juz konta. I co
    wtedy?

    IMHO (ale to w innym swiecie zapewne) obowiazkiem banku jest przyslac pismo
    wyjasniajace (z przeprosinami za zaistniala sytuacja), a nie zadne "wezwanie
    do zaplaty" i zapowiedz, ze konsultatnt bedzie sie kontaktowal celem
    umowienia sie na odbior gotowki (za pokwitowaniem), lub tez odwiedziny
    konsultanta z POSem, aby za odpowiednim pokwitowaniem odebrac 600zl
    (naprawic blad nierozliczenia transakcji wczesniej). Konsultant oczywiscie
    pojawia sie o umowionej godzinie, klania sie przez cala rozmowe w pas i
    wrecza przeprosinowy zestaw gadzetow od banku. W ten sposob wszyscy sa
    zadowoleni.
    Ewentualnie wersja bardziej "barbazynska" - bank wysyla kuriera po odbior
    gotowki. Dotyczy to oczywiscie sytuacji gdyby autor watku zlikwidowal konta,
    bo nikt nie kaze utrzymywac to konto w nieskonczonosci i pamietac czy cos
    kiedys zostlao rozliczone czy nie.

    Natomiast w/w sytuacja jest czysta - autor watku dokonal zakupu za 600zl i
    kwota zostala sciagnieta z konta i nie wiem nad czym sie pieklic. Im pozniej
    tym lepiej, w koncu pieniadze procentowaly (lub nie, jego strata, bo mogly)
    na koncie.

    pozdrawiam