eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UERe: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Date: Fri, 18 Aug 2017 20:32:43 +0200

    z <...@...pl> writes:

    > Sęk w tym że to krążenie pieniądza zaczyna być patologiczne i prowadzi
    > do porzucania przez firmy/instytucje/inwestorów roli produkcyjnej na
    > rzecz czystej spekulacji. Po co się męczyć i budować fabryki jak z za
    > komputera można klikając zarobić więcej.

    To nie jest zamiast, to jest obok. Pewna liczba ludzi doszło do wniosku,
    że zamiast budować kolejnego amber golda, można zarobić na wirtualnej
    walucie itp. Teoria jest stara, tylko ew. implementacja nowsza i może
    bardziej efektywna (a także bezpieczniejsza).

    > Do tego dochodzi wszechogarniający DŁUG. który jest już zagrożeniem
    > dla państw na poziomie wojny konwencjonalnej.

    Dług państwowy, jak rozumiem.

    > Do tego dochodzi jeszcze optymalizacja podatkowa której skala osiąga
    > równowartość deficytów państwowych.

    Czy tak jest, to nie wiem. Być może w wielkich firmach (np. takich
    związanych z państwem). Skąd masz dane?

    > Gdyby w takiej UE wszyscy płacili normalnie należne podatki to państwa
    > nie miałyby deficytów i nie potrzebowałyby pożyczać.

    Większość państw UE wcale nie potrzebuje pożyczać. One chcą to robić.
    --
    Krzysztof Hałasa