eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UERe: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Date: Mon, 21 Aug 2017 19:34:49 +0200
    <5981c6b2$0$660$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5981f6d3$0$5144$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <b...@g...com>
    <59843a70$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <59843ee5$0$5161$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <599761a3$0$15205$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5998a203$0$15187$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <599ad2f6$0$654$65785112@news.neostrada.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Traktujesz problem powierzchownie i zerojedynkowo a chodzi o ZŁĄ
    > tendencję która nie ma nic wspólnego z założeniami UE.

    Nic nie pisałem o żadnych "założeniach UE".

    > ZŁĄ do tego stopnia że prowadzi do zagrożenia dla państwa na poziomie
    > wojny konwencjonalnej.
    > TAK to już jest taka skala wartości.
    > A UE nie może i nie chce niż w kierunku przeciwdziałania temu zrobić.
    > Posłuchaj dokładnie brukselskiego specjalisty a nie pisowskiej
    > szczekaczki :-)

    Wolę sam obserwować, materiału jest pod dostatkiem.
    Owszem, nie wątpię, że są firmy, które unikają podatków :-)
    Ale to jest margines w porównaniu do marnotrawstwa państwowego
    (i nawet ten margines dotyczy pewnie głównie firm blisko związanych
    z państwem oraz molochów (co często na jedno wychodzi)).

    Natomiast recepta na to, o czym wydajesz się pisać, jest prosta -
    jednakowe podatki w całej unii. I może jeszcze rozdzielane według
    np. liczby ludności. Do tego stała stawka VAT bez żadnych cudów
    ustawowych. Ale nie jestem pewien, czy takie rozwiązania znalazłyby
    uznanie wśród rządów.
    Mało? To jeszcze likwidacja obowiązkowych emerytur (i składek),
    a renty oraz opieka zdrowotna (i np. prawa nabyte) finansowane
    z podatków.
    --
    Krzysztof Hałasa