eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Zamrożenie" rachunku w CitiRe: "Zamrożenie" rachunku w Citi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
    Date: Tue, 31 May 2005 21:38:57 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 35
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179062042.chello.pl
    Message-ID: <d7iegl$9gr$1@news.onet.pl>
    References: <d7ic5a$msf$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello062179062042.chello.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1117568341 9755 62.179.62.42 (31 May 2005 19:39:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 31 May 2005 19:39:01 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:350802
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik wrote:
    >> Krzysio wrote:
    > 3. CitiPhone na pytanie o podstawę formalną przyznał (po
    > poszukiwaniach), że nie znalazł takiego punktu.

    Za Rzepa:
    "Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
    zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
    okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
    minimalnej ustalonej w umowie. W niektórych bankach, np. w BPH czy ING BSK,
    wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
    zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy
    miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.

    W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
    starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie. -
    Często dochodzi do sytuacji, że bank chce zamknąć konto, ale nie może tego
    zrobić, gdyż nie jest w stanie skontaktować się z klientem. Nie może
    przecież wypowiedzieć umowy jednostronnie - twierdzi Andrzej Klesyk.

    Pobieranie opłat za prowadzenie konta powoduje, że w jakimś momencie zaczyna
    brakować pieniędzy i powstaje debet. - W niektórych bankach na świecie
    praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
    żadnych ruchów na rachunku. W takiej sytuacji bank nie pobiera opłat za
    prowadzenie rachunku, natomiast klient, gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu,
    musi za to zapłacić - mówi Andrzej Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce
    tego nie praktykuje."


    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
    Banki, karty, konta oraz public relations.
    Zadbaj o swoje pieniądze!


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1