-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Date: Tue, 31 May 2005 21:38:57 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 35
Sender: m...@p...onet.pl@chello062179062042.chello.pl
Message-ID: <d7iegl$9gr$1@news.onet.pl>
References: <d7ic5a$msf$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello062179062042.chello.pl
X-Trace: news.onet.pl 1117568341 9755 62.179.62.42 (31 May 2005 19:39:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 31 May 2005 19:39:01 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:350802
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik wrote:
>> Krzysio wrote:
> 3. CitiPhone na pytanie o podstawę formalną przyznał (po
> poszukiwaniach), że nie znalazł takiego punktu.
Za Rzepa:
"Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
minimalnej ustalonej w umowie. W niektórych bankach, np. w BPH czy ING BSK,
wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy
miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.
W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie. -
Często dochodzi do sytuacji, że bank chce zamknąć konto, ale nie może tego
zrobić, gdyż nie jest w stanie skontaktować się z klientem. Nie może
przecież wypowiedzieć umowy jednostronnie - twierdzi Andrzej Klesyk.
Pobieranie opłat za prowadzenie konta powoduje, że w jakimś momencie zaczyna
brakować pieniędzy i powstaje debet. - W niektórych bankach na świecie
praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
żadnych ruchów na rachunku. W takiej sytuacji bank nie pobiera opłat za
prowadzenie rachunku, natomiast klient, gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu,
musi za to zapłacić - mówi Andrzej Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce
tego nie praktykuje."
--
Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
Banki, karty, konta oraz public relations.
Zadbaj o swoje pieniądze!
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.05 20:11 k...@p...onet.pl
- 31.05.05 20:46 bulba
- 01.06.05 09:43 Catbert
- 04.06.05 12:39 Varg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
- Nest -- polecenie
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?
- 2024-08-29 Nest -- polecenie