  • Data: 2009-10-11 09:45:40
    Temat: Re: Zapis w banku na wypadek śmierci.
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "azot" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:has044$c0j$1@news.task.gda.pl...
    > Do jakiej wysokości zapis w banku mogę zrobić na rzecz innej osoby na
    > wypadek śmierci. Wiem, ze przy wykonywaniu takiego zapisu w banku jest
    > zawsze pytanie o zapisy dokonane na rzecz tej osoby w innym banku. Co na
    > to prawo bankowe i fiskus?

    Z tego co pamiętam, kwota zapisu na wypadek śmierci nie wlicza
    się do spadku (a więc można tą drogą legalnie uposażyć np. wnuka,
    który nie dziedziczy jeśli jest żona/dzieci). Jest ograniczenie max
    kwoty oraz, jeśli kwota jest większa niż zwolniona od podatku,
    to zgodę musi wyrazić urząd skarbowy. W pewnych sytuacjach
    może to stanowić problem :)

    Z kolei pełnomocnictwo wygasa w chwili śmierci (oczywiście faktem
    śmierci można się nie chwalić w banku); współwłasność nie ma tej
    wady, ale jak słusznie napisał BK, działa to bezboleśnie, o ile nie ma
    sporu o spadek. Bo wtedy jest normalny podział spadku oraz np.
    kwestia "nadużytego" pełnomocnictwa wyjdzie na jaw.

    Tak więc musisz to przemyśleć i wybrać najlepsze wyjście. Najlepiej
    dopytaj się u prawnika.