  • Data: 2009-10-14 21:55:07
    Temat: Re: Zapis w banku na wypadek śmierci.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Jeszcze ciekawiej jest, gdy wypłata następuje w dniu śmierci
    > (współ)właściciela. Oczywiście, teoretycznie bank może zbadać godzinę,
    > ale udowodnienie działania umyślnego i tak może być trudne.

    Nie wiem jak bank mialby to ustalic - odpis skrocony nie ma godziny
    zgonu, bank takze typowo nie pokazuje w postaci czytelnej godziny
    operacji, nawet jesli w bazie danych sa te informacje, w przypadku kart
    jest jeszcze ciekawiej (np. data transakcji moze byc o dzien
    wczesniejsza). Godzina zgonu czesto podawana jest bardzo orientacyjnie,
    i nawet gdyby okazalo sie, ze podana jest zle (a dowodem na to bylaby
    np. wizyta delikwenta w banku), to nikt tego raczej nie "odkreci".

    I jakie prawo ma bank do "badania godziny"? Bank to nie SB, jesli nie ma
    uzasadnionego podejrzenia popelnienia przestepstwa, to nie ma prawa sie
    takimi rzeczami jak okolicznosci smierci swojego klienta interesowac.
    --
    Krzysztof Halasa