  • Data: 2010-07-14 21:07:39
    Temat: Re: Żegnamy Kissa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olgierd" p...@l...org.pl

    > Czyli jak? ;-)

    Polskie praktyki do niepolskich skrótów i niepolskich słów? :)
    IMO -- jak komu wygodnie. Dla mnie to ,,pocałunek'', choć nie
    ma wiele wspólnego z ,,a kiss''. :) No właśnie -- nie z ,,a kissem'',
    ale właśnie z ,,a kiss''. :)

    Po polsku jest ,,ta PRLa'', nie ten PRL. ,,Jest ten troll'' i ,,nie ma tego
    trolla''. ,,Nie ma PRLi'', nie zaś ,,nie ma PRLu'' czy ,,nie ma PRLa'' -- bo
    to [ta] ,,republika'' [polska i ludowa zarazem]. W wypadku ,,keep it simple''
    trudno o odmianę taką jaka przystoi rzeczownikom. :) Gdyby jednak ten skrót
    w sobie zawierał rzeczownik, można by się silić na odmienianie i po polsku,
    czy raczej po polskawemu. Ale trudno ,,it'' nazwać rzeczownikiem. :) Tym
    bardziej trudno w angielskim szukać odmiany rzeczownika typu dodanie
    ,,a'' czy innej ,,e'' na końcu rzeczownika. :) Przypadkowość
    (deklinacyjna) to chyba cecha polskiego języka, nie angielskiego.

    Kiedyś hrabia polszczyźniany (Michał Stanisław czy jak mu tam) odmienił
    po łacinie [moje -- mój neologizm] słowo ,,Korterisz''. :) (którego to
    słowa w łacinie nie ma -- więc i nijak nie można o tym słowie nic powiedzieć
    z tamtejszej odmiany -- gdzie jakiś rdzeń, z czego powstało i wg czego ma się
    odmienić [na lepsze]).

    -=-

    Rea... :) [sumując]

    Albo robić jaja i pisać ,,pocałunek'' z polską odmianą typową deklinacji
    rzeczownika ,,pocałunek'', albo nie odmienić wcale, zostawiając w każdym
    wypadku (i w każdym przypadku -- albo odwrotnie: w każdym przypadku oraz
    w każdym wypadku) po prostu ,,kis'' lub ,,KIS''. :) Można robiąc jaja,
    iść dalej, budując ,,kipitsimpla''. :)

    --
    02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV
    oznacza sztach . Ventolinem
    ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . .
    . . .
    spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 719 .
    . . . . . . . . . .
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425
    . . lipiec . VVVV
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 . 07 101112
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    28 02 06 08 .
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 30 VV .-09 13
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' 05 '.O_'
    / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'.
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \