  • Data: 2019-12-20 12:53:04
    Temat: Re: Zmiana mBank Intensive na Pekao Świat Premium?
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, December 20, 2019 at 12:04:50 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > To jak załatwiasz posiadanie kont w polskich bankach jako nierezydent?
    > Pewnie zakładałeś je jeszcze jako rezydent.
    > Więc i tak raportują środki do Polski.

    Są banki, które nie mają z tym problemu. Alior Kantor otwierałem jako nierezydent bez
    problemu, wysyłają kartę nawet za granicę. Podobnego problemu nie ma Citibank,
    otwiera konta dla Polaków na stałe zamieszkałych za granicą. Sam paszport wystarczy.
    Wiem bo mam od wielu lat i zakładałem jako nierezydent. 0 problemów. Podobnie nie ma
    problemów z Pekao SA, z tego co wiem to także z PKO BP i Millenium. mBank niestety ma
    z tym problem, bo nie prowadzi rachunków dla nierezydentów - nie akceptują także
    paszportu jako dokumentu głównego - jedynie dowód.

    > To też pytałem, czego potrzebujesz - i nagle jeszcze wspólne konto.
    > Przyjemność bezpłatnych bankomatów rozumiem - ale nie rozumiem zakładania w tym
    celu konta z wymogami 20k wpływu lub sporymi opłatami.

    > A darmowe bankomaty masz przecież w citku, tak samo możliwość płacenia rachunków.
    [...]
    > Cóż, jak widać jednym bankiem wszystkiego się nie załatwi - a nawet nie powinno,
    trzeba mieć coś w rezerwie.
    > Ale żeby robić rezerwę z "premium" - to bez sensu.

    Dla jednych bez sensu, dla innych nie. Jedni muszą przelewać by wyrobić "wpływy",
    inni mają oszczędności, które i tak leżą. Zresztą Pekao Świat Premium wymaga 200,000
    zł aby być kontem darmowym, tam nie ma nic o wpływach.

    Tak jak piszesz, jednym bankiem nie da się wszystkiego załatwić. Zwłaszcza z tym
    przepinaniem w Citi, płatnościami w wielu walutach i uwaga zwrotach na kartę w
    walutach. Coś z czym wielowalutowa karta Alior Kantor nie ma żadnego problemu.

    > Niestety, w citku trzeba uważać na walutę oraz pamiętać o "przełączaniu karty",
    więc taka dobra to ona nie jest.
    > Wg mnie lepsza jest N26 - tym bardziej że przebija citka, przynajmniej prioriti,
    pod względem limitu - ma 5k euro. Oczywiście do bankomatu w PL się nie nadaje, ale
    przy płaceniu nie trzeba o niczym pamiętać.

    Niestety idealna nie jest, zwłaszcza z tym przełączaniem. Nie mniej i tak wolę
    możliwość manualnego przypięcia karty do rachunku np EUR i dla płatności w walutach
    poza GBP, USD, PLN otrzymania bezpośrednich kursów MC, niż tak w jak w przypadku
    karty Pekao rewolucyjnej, gdzie domyślnym rachunkiem dla nieobsługiwanych walut jest
    niestety PLN.

    > Wielowalutowa IKA też nie jest bez wad - max. 7k euro płatności, 4k bankomaty - i
    trzeba jeszcze uważać na DCC.

    Na DCC to trzeba uważać z każdą jedną kartą Visa czy MC. Tylko Amex i chyba Diners (z
    tych znanych) są pozbawione tego oszustwa. Co do limitów to i tak nie są złe jak na
    "kantorową" kartę.