-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: S <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Zmiana zameldowania a bank ?
Date: Sun, 06 Jul 2014 14:15:50 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 77
Message-ID: <lpbekd$dvd$1@node2.news.atman.pl>
References: <53b7e55a$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
<lp8p4u$s2o$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
<lp9h5n$jd2$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
NNTP-Posting-Host: 89-71-13-61.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1404648909 14317 89.71.13.61 (6 Jul 2014 12:15:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Jul 2014 12:15:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <m...@i...localdomain>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:603780
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-07-06 10:18, Krzysztof Halasa pisze:
>> Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca
>> zameldowania to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy
>> zawieraniu umów z bankami.
>
> Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.
Posługujesz się w kontaktach z bankiem dokumentem, który stracił
ważność. Sądzę, że każdy regulamin prowadzenia konta określa, iż
dokument tożsamości musi być ważny.
>> Myślę też, że warto uaktualnić dane, ponieważ może być potem problem z
>> wypłatą w kasie na dowód, weryfikacją telefoniczną czy zakładaniem
>> lokat - np. Meritum nie przyjmował mi wniosków bowiem w bazie mieli
>> stary DO, a ja już numer nowego wpisywałem.
>
> A to nie ma nic wspólnego z prawem, a tylko być może z wadliwą procedurą
> jakiegoś konkretnego banku. BTW nie wyobrażam sobie sytuacji, w której
> bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód". Co to ta
> weryfikacja telefoniczna i jak się ma do dowodu to w ogóle nie rozumiem.
To proste. Przy próbie wypłaty pieniędzy na nowy dowód, od razu bank
uaktualni swoją bazę danych. I oczywiście wypłaci.
Co do weryfikacji telefonicznej to zdarzyło mi się być pytanym o którąś
tam literę czy liczbę z numeru i serii dowodu. Zakładając, iż nie masz
przy sobie starego DO, będzie kłopot z weryfikacją (co nie znaczy, iż
jej nie przejdziesz z uwagi na inne pytania). Po co sobie komplikować życie?
>> Czasami banki wyślą też
>> jakieś informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
>> posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ
>> WBK).
>
> Ale to nie dotyczy dowodu.
To dotyczy dowodu, bo adres zameldowania jest spisywany właśnie z niego.
Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak miał u
siebie w bazie.
Pomijając to, że wysyłanie czegokolwiek na
> adres inny niż korespondencyjny jest skandalicznym działaniem
> banku, mogącym skutkować np. ujawnieniem tajemnicy bankowej, to adres
> zameldowania nie jest, wbrew pozorom, ściśle związany z DO, i można go
> zmienić niezależnie.
Niestety nie. Przy przemeldowaniu otrzymujesz zaświadczenie o zmianie
meldunku wraz z informacją, iż stary dokument traci ważność (bodaj w
ciągu 3 miesięcy). Faktem jest, że nie ma kar za niedopełnienie
obowiązku meldunkowego (kiedyś były). Dodam, iż zmieniając DO jakieś 3
lata temu nie żądano ode mnie już poinformowania o tym fakcie US, choć
kilka miesięcy wcześniej trzeba było to zrobić. Teraz UM informuje US o
zmianie dowodu.
Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
> nie jest to absolutną regułą.
Jest potrzebny, np. wyobraź sobie, że powstał debet na Twoim koncie po
zamknięciu. Bank podejmuje próbę kontaktu z Tobą czasami po kilku
miesiącach/latach od zamknięcia rachunku. Wysyła pismo na adres mu
znany. Czyli ze starego DO.
>> Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy
>> okazji wizyty w oddziale lub przez infolinię).
>
> To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.
>
W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
tożsamości to faktycznie powinności tu nie ma... Jak się uprzesz - OK.
Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia lepiej
uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.
--
-----------
Pozdrawiam
Szymon
Następne wpisy z tego wątku
- 06.07.14 15:46 Krzysztof Halasa
- 06.07.14 22:59 S
- 07.07.14 08:38 666
- 08.07.14 07:30 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku