  • Data: 2009-06-20 11:09:58
    Temat: Re: Zmiany w KK Polbank
    Od: Raff <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Cze, 12:10, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Ale chyba nie ma też nic o tym, że to ubezpieczenie jest obowiązkowe.
    > Ciekawe jak będą interpretować. :-)
    >
    > Jeśli jest obowiązkowe, to można na to spojrzeć tak: Jeśli spłacamy
    > wszystko w gp, to w przypadku Golda jest 1% zwrotu, a 0,1% biorą za
    > ubezpieczenie, czyli de facto jest 0,9% zwrotu. Całkiem nieźle.
    > Haczyk tkwi w tym, że można dostać max 50 zł zwrotu, a ubezpieczenie
    > 0,1% płaci się zawsze bez limitu - ergo: jeśli wydamy w miesiącu mniej
    > niż 5000, to i tak jesteśmy do przodu. Realnie zapłacimy za
    > ubezpieczenie 0,1% od kwoty ponad 5000 zł.

    A jak będą interpretowane operacje rozłożone na raty. Obecnie każda
    kolejna rata obciąża bieżące saldo do spłaty. Czyli to oznacza, że
    zanim wprowadzono nowy regulamin i przy założeniu, że z ubezpieczenia
    nie można zrezygnować to bank zarobi podwójnie. Pierwszy raz, gdy
    pobrano prowizję 5% za rozłożenie kwoty zakupu kartą na raty, a teraz
    0,12% za każdą ratę od momentu wprowadzenia nowego regulaminu i TOiP.
    Domyślam się, że cashback-u na ratach nie będzie, pomimo, iż każda
    rata obciąży bieżące saldo zadłużenia, bo rata nie jest to transakcją
    wykonaną kartą, tylko "operacją na rachunku karty" (a przynajmniej
    raty są osobną pozycją na wyciągach z KK Polbanku).
    Jeśli tak, to do końca spłaty rat na karcie, będę dodatkowo opłacać
    ubezpieczenie, które było wliczone w cenę karty w momencie, gdy
    decydowałem się na rozłożenie płatności na raty. Czy jest jakiś
    przepis, który może mnie ochronić przed de facto podwyżką ceny kredytu
    w trakcie trwania umowy?
    RF