  • Data: 2009-03-20 13:57:23
    Temat: Re: Znowu awaria Visy
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Mar, 09:42, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > No ale jak pisze to nie problem issuera czy cardholdera w Europie. Jest
    > fraud cardholder znal PIN, issuer wydal karte z chipem (i potrafi ja
    > obsluzyc), a merchant w USA nie ma odpowiedniego czytnika. Zgodnie z
    > liability shit odpowiedzialnosc jest porzesuwana... zdejmowana z cardholdera
    > i issuera. Powinna byc przesunieta na acquirera lub merchanta, a ze VISA/MC
    > nie zabezpieczyla swoich interesow to jej problem :)

    Rozumiem caly mechanizm, jak najbardziej. Chodzi mi o to, ze te zasady
    nie sa uniwersalne na swiecie, tylko w EU. Bardzo watpie ze np. VISA
    USA bedzie podzielac punkt widzenia ze jak "nie zabezpieczyla swoich
    interesow to jej problem" - bo tak jest w VISA Europe.

    > Europejskie karty beda
    > posiadaly padek, wiec odmowa akceptacji nie jest uwarunkowana ograniczeniami
    > technologicznymi :).

    Tu mnie przekonales w 100%. Zebys jeszcze uzyl podobnego rozumowania
    zeby przetlumaczyc amerykanskim sprzedawcom w internecie, to nie
    musialbym juz wiecej robic za posrednika. Moze jakis list otwarty,
    albo co? :)