  • Data: 2009-03-21 00:20:30
    Temat: Re: Znowu awaria Visy
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Mar, 18:53, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie tylko w EU. Zasadniczo wszedzie poza Ameryka Polnocna i moze jakims
    > Dalekim Wschodem. To ich problem - nalezaloby dokladnie sprawdzic
    > terminy itd, ale mam wrazenie, ze juz obecnie "liability shift" nie
    > dziala (w przypadku VISA) tylko wtedy, gdy obie strony sa z tego samego
    > regionu (w ktorym nie dziala). Dowolna strona bedzie np. z Europy albo
    > innej Ameryki Poludniowej i merchant (czy kto to tam bedzie) placi,
    > niezaleznie od tego gdzie sie znajduje.

    Ponizej link do (dosc starych - 3/29/07) Visa International Operating
    Regulations:

    https://partnernetwork.visa.com/vpn/global/retrieve_
    document.do?documentRetrievalId=32

    http://tinyurl.com/dzo4kn

    Wyglada na to, ze miedzynarodowe liabilty shifts nie sa uniwersalne i
    automatyczne, tylko wymagaja dodatkowych uzgodnien. Domestic Liability
    Shift to jedno, Intra-regional Liability Shift - drugie, a Bi lateral
    Liability Shift - trzecie.

    Przyklad Kanady z tej tabeli: "Tri-Lateral Liability Shift with EU and
    CEMEA presently under Regional review."

    A przy tym wszystkim US ma wdzieczne i niewiele mowiace N/A we
    wszystkich rubryczkach o liability shift.