eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot kasy na kartęRe: Zwrot kasy na kartę
  • X-Received: by 2002:a81:a743:0:b0:2ec:356e:d90c with SMTP id
    e64-20020a81a743000000b002ec356ed90cmr1547986ywh.269.1649664167664; Mon,
    11 Apr 2022 01:02:47 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a81:a743:0:b0:2ec:356e:d90c with SMTP id
    e64-20020a81a743000000b002ec356ed90cmr1547986ywh.269.1649664167664; Mon,
    11 Apr 2022 01:02:47 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.gig
    anews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google
    .com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 11 Apr 2022 01:02:47 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <62532417$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=84.10.46.130;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 84.10.46.130
    References: <62501b4f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <62532417$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Zwrot kasy na kartę
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Mon, 11 Apr 2022 08:02:48 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 41
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:662744
    [ ukryj nagłówki ]

    niedziela, 10 kwietnia 2022 o 20:38:17 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > W dniu 08.04.2022 o 13:23, Krzysztof kw1618 pisze:
    > > Była zapłata za usługę kartą z fizycznym użyciem. Wprowadzony PIN i
    > > wszystko OK.
    > > Zachodzi konieczność zwrotu pieniędzy za tę usługę. Czy zwrot musi być
    > > dokonany na tą samą kartę ? czy jednak nie ma takiego wymogu ?
    > > Chodzi o opcję uznania w terminalu płatniczym.
    > O ile się orientuję, to jeśli z terminala zwrot odbywa się w trybie
    > "anulowania" transakcji, to anulowana jest prowizja, a jeśli w trybie
    > uznania karty, to nie dość, że nie jest anulowana opłata od pierwotnej
    > transakcji, to chyba jest jeszcze naliczana prowizja od uznania. Stąd
    > parcie na "anulowanie", a nie "zwrot".
    >
    > Ma to znaczenie przy większych kwotach i o ile dany akceptant płaci
    > prowizję od każdej transakcji, a nie ryczałtem. Niektóre sieci miały
    > (może mają, bo nie interesuję się tym) tak umowy, że płaciły stałą kwotę
    > od możliwości akceptacji kart i tam nie ma znaczenia, czy zwrócą
    > gotówką, czy w formie "anulacji".
    >
    > W małych sklepikach często terminal mają za darmo, ale spore prowizje od
    > kwoty transakcji i tam parcie na określoną formę zwrotu będzie duże.

    A z tą możliwością "anulowania transakcji" - szczególnie, jak już trochę czasu minie
    - to masz jakieś
    wsparcie czy tak sobie wymyśliłeś?
    Bo wczoraj był co prawda "narodowy prima aprilis" (choć bardziej tu pasuje angielski
    "april fool's"), wręcz dwunastnica, ale na banki tego nie rozciągajmy ;P

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1