eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartąRe: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Date: Wed, 21 Jan 2004 11:34:39 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 23
    Message-ID: <4...@4...com>
    References: <1...@e...icnet> <bu5hn3$atv$1@news.polbox.pl>
    <bu5kf3$mps$1@topaz.icpnet.pl> <bu5krn$nl0$1@news.onet.pl>
    <bu5l99$nkp$1@topaz.icpnet.pl>
    <i...@4...com>
    <bu5oja$1ho$1@taurus.webcorp.pl>
    NNTP-Posting-Host: uo213.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1074681300 28033 80.54.95.213 (21 Jan 2004 10:35:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Jan 2004 10:35:00 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:279021
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 15 Jan 2004 11:10:22 +0100, "woy"
    <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> wrote:

    >Tu bym się raczej nie zgodził. Żadne domyślne prawo nie może zmusić
    >sprzedawcy do ponoszenia dodatkowych kosztów z powodu widzimisię
    >klienta. Bo jeśli klient zapłacił kartą, a żąda gotówki, to równie
    >dobrze mógłby żądać zwrotu w złocie albo w dolarach (oczywiście

    ależ może. A jeśli sprzedawca płaci prowizję przy wpłacie gotówki do
    banku lub ochroniarzom za transport? To co, przy zwrocie ma potrącić?

    Nieee...

    Po to duże sklepy informują klientów, że mogą zwrócić towar w jakimś
    tam terminie, żeby owi klienci kupili u nich, a nie u (np. tańszego
    czy bliższego) konkurenta, który zwrotów nie przewiduje. Skoro taką
    formę marketingu stosują, to i ewentualne koszty muszą ponieść - jeśli
    nie zastrzegli sobie ich _przed_ zawarciem umowy.
    Inny przykład: niektóre hurtownie komputerowe dają prawo zwrotu
    sprawnego towaru, ale zastrzegają sobie za to, że przy zwrocie potrącą
    jakąś część jego wartości.
    --
    Jarek Andrzejewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1