eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
  • Data: 2021-08-30 05:23:03
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29 Aug 2021 18:59:45 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > :)))
    > Znajomy która prowadziła nam ten kredyt (i jeszcze inny tez zajmujacy
    > sie tego typu usługami) mowia wprost: to wszystko zalezy od tego na
    > biurko jakiego "analityka" trafi. Ten sam wniosek ten sam bank moze
    > ocenic i tak i tak. Dlatego zreszta składalismy w kilku bankach.
    > Tak wiec te wielkie słowa o "ekspertach" skwituje tylko lekkim
    > usmiechem...

    Troche watpie, bo przeciez musza miec jakies wytyczne ci analitycy.
    Chyba, ze jestescie przypadkiem granicznym.

    A gdzies tam w tle ... bank mial iles tam pieniedzy i plan kredytowy
    do zrealizowania. Co zrobic, jak plan zrealizowany?
    Podniesc marze? czy odmowic kredytu.

    Ale teraz chyba nadmiar pieniedzy ... a moze wlasne juz nie?

    > ;-D
    > Podstawe prawna ze nie mozna kłamac bedac sprzedawca?
    > Mogłbym. Ale nie chce mi sie.

    Podstawa dotyczy zwyklego handlu, a nie kredytow :-)

    Ale zapewnialy ze nic sie nie stanie?

    Bo w 2008 nastapilo pare rzeczy:
    -kurs CHF wzrosl/zlotowka spadla bardzo i szybko ... az tyle sie chyba
    nikt nie spodziewal,
    -płace nie wzrosly,
    -ceny nieruchomosci nie tylko nie wzrosly, ale spadly,
    -zrobil sie ogolny kryzys gospodarczy, ktorego banki nie przewidzialy,
    choc podobno go wywolaly.

    > Bo widac nie zrozumiałes tego co od poczatku probuje przekazac jako
    > moje stanowisko.
    > I dlatego ty sie oburzasz na niestabilnosc prawa a ja twierdze ze prawo
    > staje sie tutaj tylko narzedziem do wyprostowania sytuacji ktora
    > wyprostowac nalezało.

    A jak ci jutro mieszkanie zabiora, bo "wyprostowac nalezalo" ?

    > W wiekszosci przypadków zmiejszenie do zera a najprawdopodobniej
    > zbudowanie rowniez zysku bo nawet nie chcaiłbym zaczac sie zastanawiac
    > jakie absurdalne opłaty doliczy sobie bank gdyby musiał sciagac
    > naleznosc poprzez sprzedaz nieruchomosci.
    > Nie bez powodu przy kredycie na kwote x bank wpisał mi do hipoteki
    > kwote 1,5x.

    Skoro licytuja, to pewnie nie splacasz. Wiec odsetki rosna.

    > Sugerujesz ze komornicy sprzedaja za bezcen?
    > W sumie to mozliwe bo probujac kiedys przegladnac to co sprzedaja
    > komornicy zauwazyłem ze ogłaszaja towary w taki sposób jakby wcale nie
    > zalezało im na sprzedazy.

    nikt sie nie zglosi, i zaraz obniza cene. A wtedy kupi znajomy :-)

    > Jezeli tak rzeczywiscie jest to zaryzykowałbym teze ze ci co sie tym
    > zajmuja maja na to wyjebane.

    no ba - ich przeciez pensja interesuje, a nie bank :-)
    Poza tym jest to jakas srednia, sumerycznie bank zarabia, choc nie
    kazdy i nie zawsze.

    > Bo zdroworozsadkowo podchodzac do sprawy - taka sytuacja prawie nigdy
    > nie powinna przyniesc strat.

    no chyba, ze nieruchomosci spadna w cenie. Albo na sprzedaz bedzie
    "mieszkanie z lokatorami", a prawo bedzie lokatorow chronilo.

    J.