    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: akcja z KGHM a OFE
    Date: Thu, 24 Nov 2011 15:03:12 +0100

    On 24.11.2011 14:31, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:9...@m...uni-berlin.de...

    > Powiem Ci, że sam już nie wiem. Wszystkie gospodarki socjalistyczne
    > drukują: USA, Szwajcaria.

    Polska nie drukuje ;)
    Szwajcarzy raczej tez tego nie robia.
    A przynajmniej nie w taki oczywisty sposob, jak US&A.

    > Jak EU nie będzie drukować nasili to jej
    > marginalizację. Dla Niemiec też niekoniecznie musi to być takie świetne,
    > bo przecież to typowa gospodarka eksportowa. Gdzie będą eksportować, do
    > Chin albo do Tajlandii?
    >
    > Niemcy zapewne w końcu zgodzą się na druk, pozostaje im zdecydować się w
    > jakiej formie będzie to dla nich najbardziej oplacalne.

    No, w takiej, aby to nie wywolalo zbyt duzej inflacji...

    Jak na razie na tym kryzysie Niemcy swietnie korzystaly: euro oslablo, a
    przeciez mocno zyja z eksportu poza Unie. Mimo kryzysu wszedzie naokolo,
    obligacje moga sprzedawac tanio jak barszcz.

    Pytanie, jak dlugo beda mogli na tym korzystac, i jak dlugo mozna bedzie
    odkladac istotne decyzje.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org