  • Data: 2006-11-15 17:36:09
    Temat: Re: akredytywa
    Od: "Anna K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ejfh6d$qp6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 100% Irrevocable: confirmed Letter of Credit - to jest nazwa instrumentu
    > finansowego ktory zapewnia finansowanie w sprzedazy
    >
    > 20% dostajesz kasy kiedy sa spelnione okreslone warunki itd, reszta tez
    > zgodnie z zapisem
    > To nie jest tak, ze 100% kasy masz zawsze... akredytywa nie jest jedynie
    > instrumentem dla jednej ze stronm, ale druga ma tez prawo wniesc do niej
    > zastrzezenia jakie sobie tylko wyduma i nikt nie moze nic zmienic...
    > owszem mozesz sobie jeszcze poneocvjowac, ale zawsze ktos ponosi koszty
    > zmian do akredytywy...

    Obawiam sie ze nie bardzo rozumiem...
    A moze na przykladzie:
    Warunki platnosci podane przez producenta:
    100% Irrevocable: confirmed Letter of Credit
    20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of buyer,
    80% at the presentation of the original documents.
    Klient po ich przeczytwaniu powiedzial ze nie bedzie nic placil gotowka, na
    pewno nie bedzie robil przedplaty... chce zaplacic 100% akredytywa...

    Na warunkach producenta akredytywa ma byc otwarta na 80% kwoty, kiedy juz
    bedzie otwarta wtedy klient placi 20% powiedzmy przelewem, no i te 80%
    producent dostaje ... no wlasnie kiedy? i czy w ogole o to tu chodzi...

    A z kolei klient chce zaplacic w ten sposob ze producent dostanie 100% kasy
    po otrzymaniu towaru przez klienta?

    Kurcze kiepska jestem w tym temacie... :(