  • 1. Data: 2006-11-15 14:43:51
    Temat: akredytywa
    Od: "Anna K." <a...@w...pl>

    Witajcie,

    Ponownie spotkalam sie z czyms takim:

    100% Irrevocable: confirmed Letter of Credit
    20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of buyer,
    80% at the presentation of the original documents.

    Moglibyscie mi wytlumaczyc na czym to polega? Wydawalo mi sie ze 100%
    akredytywa oznacza ze sprzedawca dostaje kase kiedy odbiorca dostanie
    towar...

    Czy chodzi o to ze platnosc to akredytywa ale sprzedawca ma prawo dostac od
    banku 20% przedplaty?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-15 16:43:00
    Temat: Re: akredytywa
    Od: <r...@n...pl>

    100% Irrevocable: confirmed Letter of Credit - to jest nazwa instrumentu
    finansowego ktory zapewnia finansowanie w sprzedazy

    20% dostajesz kasy kiedy sa spelnione okreslone warunki itd, reszta tez
    zgodnie z zapisem
    To nie jest tak, ze 100% kasy masz zawsze... akredytywa nie jest jedynie
    instrumentem dla jednej ze stronm, ale druga ma tez prawo wniesc do niej
    zastrzezenia jakie sobie tylko wyduma i nikt nie moze nic zmienic... owszem
    mozesz sobie jeszcze poneocvjowac, ale zawsze ktos ponosi koszty zmian do
    akredytywy...

  • 3. Data: 2006-11-15 17:36:09
    Od: "Anna K." <a...@w...pl>

    Użytkownik <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastrzezenia jakie sobie tylko wyduma i nikt nie moze nic zmienic...
    > owszem mozesz sobie jeszcze poneocvjowac, ale zawsze ktos ponosi koszty

    Obawiam sie ze nie bardzo rozumiem...
    A moze na przykladzie:
    Warunki platnosci podane przez producenta:
    100% Irrevocable: confirmed Letter of Credit
    20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of buyer,
    80% at the presentation of the original documents.
    Klient po ich przeczytwaniu powiedzial ze nie bedzie nic placil gotowka, na
    pewno nie bedzie robil przedplaty... chce zaplacic 100% akredytywa...

    Na warunkach producenta akredytywa ma byc otwarta na 80% kwoty, kiedy juz
    bedzie otwarta wtedy klient placi 20% powiedzmy przelewem, no i te 80%
    producent dostaje ... no wlasnie kiedy? i czy w ogole o to tu chodzi...

    A z kolei klient chce zaplacic w ten sposob ze producent dostanie 100% kasy
    po otrzymaniu towaru przez klienta?

    Kurcze kiepska jestem w tym temacie... :(

  • 4. Data: 2006-11-15 18:39:13
    Od: <r...@n...pl>

    klient jest malo kumaty:))) jak sie moge domyslac to arab albo francuz -
    podpowiedz mi z ciekawosci co to za jełopek?

    a teraz do rzeczy
    20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of buyer, -
    customer musi zaplacic 20% z gory mozna powiedziec jako prepayment za to, ze
    twoj bank dostanie dokumenty od nabywcy... ale jakies to durne jest.
    powinno byc tak, ze to ty wystawiasz kwity do lc i jesli bank twojego
    klienta je zaakceptuje wowczas sam klient musi zaplacic ci kase te 20%; tak
    musi byc na logike, jesli jest inaczej musialbym spojrzec na cala LC

    80% at the presentation of the original documents-reszta platnosci zostanie
    wykonana przez nabywce tpowarow, jesli jego bank dostanie dokuemnty do LC
    wystawione przez ciebie i przez ciebie przekazane do twojego banku. Twoj
    bank je akceptuje, opiniuje wystawia list przewodni i wysyla do banku
    klienta.
    Jesli bank klienta te kwity zaakceptuje wowczas zgodnie z zapisem
    szczegolowym cm musi dokonac wplaty 80%

    nic innego jak francuki albo arabski jełop! czasami na cyprze takie durnie
    sie pojawiaja:))) widac z tego, ze cm nie rozumie w ogole tego instrumentu.
    I tak wplaca cala kase przez lc i tak... jesli cm ma jakiekolwiek
    watpliwosci to pewnie dlatego, ze pod lc zaciaga normalny kredyt i wowczas
    go rozumiem, ze nie chce rozbijac pozyczki i raz placic 20 a raz 80% bo
    bedzie miec wieksze koszty za obsluge. Zastanow sie nad tym, czy warto
    sprzedawac do cm, ktory nie kuma lc a jeszcze sie zadluza... pewnie warto,
    ale uwazaj, jak bedzie potem neocjowal warunki platnosci...

    Na warunkach producenta akredytywa ma byc otwarta na 80% kwoty, kiedy juz
    > bedzie otwarta wtedy klient placi 20% powiedzmy przelewem, no i te 80%
    > producent dostaje ... no wlasnie kiedy? i czy w ogole o to tu chodzi...
    i tak i nie... nie znam zapisow w lc i nie wiem jak ma przebiegac
    transakcja. Byc moze jest wlasnie tak, ze 20% jest prepayment... jesli jest
    tak jest to reszta jest jak napisalas. 80% sprzedawca dostaje po przekazaniu
    kwitow do banku klienta i po ich akceptacji.
    pamietaj: przy lc sa konieczne dwa banki; jeden ktory reprezentuje twoje
    interesy, drui klienta/nabywcy z tym, ze wlasciwie ich rola sprowadza sie do
    przekazywania kasy w formie przelewow przy spelnieniu okreslonych warunkow.

  • 5. Data: 2006-11-15 18:54:52
    Od: "Anna K." <a...@w...pl>

> [...]
    > interesy, drui klienta/nabywcy z tym, ze wlasciwie ich rola sprowadza sie
    > do przekazywania kasy w formie przelewow przy spelnieniu okreslonych

    Hmm... pewnie bedzie Ci glupio... moj maz jest Arabem :)
    i to wcale nie takim jelopem jak moze Ci sie wydawac :) bezo baw, nie mam
    zalu ;-)
    Ma firme i swietnie ja prowadzi... ja jestem jeszcze mlodziutka i
    niedoswiadczona...
    i niewiele wiem na te tematy, ale chetnie poszerze wiedze...
    wydawalo mi sie ze wiem co to jest L/C ale jak ludzie zaczynaja mi mieszac w
    glowie to sie po prostu gubie...

    Powiedzmy ze moja firma tylko posredniczy - tzn nasz klient otwiera L/C na
    naszego producenta, a producent wyplaca nam prowizje po zakonczonej
    transakcji....

  • 6. Data: 2006-11-15 19:06:43
    Od: "marko" <x...@c...pl>

    "Anna K." <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A z kolei klient chce zaplacic w ten sposob ze producent dostanie 100%
    > kasy po otrzymaniu towaru przez klienta?

    Tak jak napisal RK, jest to po prostu instrument finansowy. Tylko ze
    warunki, ktore podane sa powyzej sa niekorzystne dla kupujacego.

    > 100% Irrevocable: confirmed Letter of Credit

    Chodzi o akredytywe nieodwolalna, potwierdzona. Problemem jest to ostatnie.
    Zwykle akredytywy nie sa potwierdzane, a jedynie awizowane. Potwierdzanie
    akredytywy wiaze sie z duzymi kosztami. W polskim banku zaplacisz cos kolo
    0,1-0,2% za kazdy rozpoczety miesiac waznosci akredytywy. Przy
    potwierdzaniu, bank sprzedajacego wezmie pewnie drugie tyle. Dodatkowo, bank
    sprzedajacego potwierdzi tylko akredytywy od wybranych przez siebie bankow
    (od takich na ktorych ma linie kredytowa). Jesli sprzedajacy ma watpliwosci
    co do wiarygodnosci banku kupujacego, lepiej udac sie do miedzynarodowego
    banku (abn amro, citi, raiffeisen itp). Sprzedajacy powinien zaakceptowac
    akredytywe otwarta przez polskich oddzial tychze. A jezeli nie, to jest
    jakis podejrzany.

    > 20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of buyer,
    > 80% at the presentation of the original documents.

    Zwykle platnosc nastepuje w momencie otrzymania dokumentow (platnosc
    natychmiastowa) lub w ilestam dni po wysylce towaru. Te 20% platnosci z gory
    to dosc dziwny warunek, zwlaszcza, ze ty placisz w banku za calosc wartosci
    akredytywy. To juz lepiej 20% zaplacic zwyklym przelewem, taniej wyjdzie.

    Generalnie, absolutnie nie nalezy sie zgadzac na takie warunki. Nie wiem kto
    to wymyslil (pewnie Chinczycy?), ale trzeba im napisac, ze akredytywa OK,
    ale na takich warunkach:
    100% irrevocable not confirmed L/C payable at sight
    100% payment at the presentation of the original documents

  • 7. Data: 2006-11-15 19:34:24
    Od: <r...@n...pl>

    i po tych dodatkowych informacjach od Marko masz juz komplet:)

  • 8. Data: 2007-04-14 03:31:56
    Od: Krzysztof Lechowski <k...@g...pl>

    r...@n...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Użytkownik "marko" <x...@c...pl> napisał w wiadomości

    >>> 20% cash in advance when the sellers bank receives L/C from bank of

    Widzę, że znacie się na rzeczy i mam prośbę.
    Tworzę witrynę internetową o akredytywie www.akredytywa.republika.pl
    Serwis będzie podzielony na 4 sekcje. Dla eksportera, importera,
    bankiera i badacza. Narazie w jakimkolwiek stadium zaawansowania jest
    tylko część dla eksportera, ale każdą z tych części chcę opracować
    najlepiej jak się tylko da.
    Gdybyście zajrzeli i mieli jakieś opinie, uwagi, zalecenia czy sugestie,
    byłoby super.
    Serdecznie pozdrawiam.