    From: "sTav" <m...@b...o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: allegro - platnosc karta
    Date: Tue, 15 Feb 2011 16:04:11 +0100

    Tomasz Opalski wrote:

    > 1) Licytuję, najczęściej późnym wieczorem lub nocy, bo wtedy mam na
    > to czas 2) Płace od ręki najczęściej kartą, bo tak mi wygodnie, a
    > nie
    > jak akurat SzanPan sobie winszuje, czy co tam nie zawsze świadomie
    > odklikał 3) Sprzedawca od strzału dostaje tą kasę, a ja /ważne/ info
    > że ją dostał
    4) W tym momencie mogę wymagać wysyłki!

    Sprzedawca nie dostaje *kasy*, tylko *maila* z allegro ze kupujacy
    zapłacił w formie PzA
    Róznica między realną kasą a mailem nie wymaga wyjaśnień.

    Argument o wyższości czy wygodzie płacenie kartą jest dyskusyjny.
    Żaden problem skopiować dane sprzedawcy z maila i wkleić je w zlecenie
    przelewu w swoim banku, - rano kasa wyjdzie nawet jeśli zlecałeś
    w nocy.

    > PzA ma dwie zalety. Odsiewa drobnych cwaniaczków co by tylko z ręki
    > do ręki chcieli biznes załatwiać, bez paragonu, bez gwarancji, bez
    > odpowiedzialności, tylko na okrągłe słówka w ofercie.

    Nic i nikogo nie odsiewa. Informacje o fakturach, paragonach,
    gwarancjach itp. są g**** warte. O realnej prawdziwości tych
    informacji i tak dowiesz się *po* kupnie, a o odpowiedzialności możesz
    sobie pomarzyć do czasu zgłoszenia na policję ewidentnego oszustwa o
    znacznej wartości.

    Druga zaleta
    > która zazwyczaj leży u podstaw narzekań leszczy, a co dla mnie jako
    > klienta jest najważniejsze, to pełna kontrola transakcji. Tu już nie
    > ma ściemy, że ja księguję przelewy raz dziennie, że może to mój bank
    > zawalił, albo za późno przelew złożyłem lub bank spółdzielczy
    > sprzedawcy działa inaczej niż wszystkie inne i dlatego towar mógł
    > być
    > wysłany dopiero tydzień po zalicytowaniu.

    Sprzedawca nie wysyła towaru na podstawie maila, tylko po
    zaksięgowaniu wpływu.

    Nawet jak wyślesz przelewem na konto sprzedawcy, zawsze jest możliwość
    że przelew nie dotarł w przewidzianym czasie. (bo n.p. system w banku
    nadawcy lub odbiorcy zawisł).

    PzA wydłuża droge mamony do sprzedawcy, a w przypadku pośredników
    (karta) tym bardziej.

    > Teraz wiem kiedy sprzedawca dostał kasę /od ręki/,

    Nieprawda. Nie wiesz!
    Podobnie jak nie wiesz kiedy na koncie sklepu w którym zapłaciłeś
    kartą, kwota została *zaksięgowana*.

    Cała Twoja powyższa argumentacja jest w pewnym sensie off topic,
    bowiem wątkiem głównym było pytanie czy i jakie niedogodności (dla
    *sprzedawcy!*) płyną z PzA. Miarodajnie w tym temacie mógłby
    wypowiadać się tylko *sprzedawca*, a *nie* *kupujący*.

    Wiadomo że Allegro pobiera prowizję od sprzedawcy, wiadomo też że
    prowizje pobierają także pośrednicy jak Visa, MC itd. Czy i w jakim
    stopniu ta druga prowizja wpływa na tą pierwszą mógłby odpowiedzieć
    tylko sprzedawca który akceptował *różne* formy płatności.
    Księgowanie *wpływu* przez bank sprzedawcy odbywa się (w przypadku
    kart) po akceptacji transakcji przez organizację płatniczą, co trwa
    zwykle do 2 dni, ale dość często znacznie dłużej.
    Sprzedawca oczekuje realnej kasy (o ile nie wysyła "za pobraniem), bo
    często z tejże kasy (o ile nie jest hurtownikiem) opłaca opakowanie i
    wysyłkę.

    Sam jestem (jak do tej pory) wyłącznie kupującym, płacącym głównie
    przez PzA, ale *fakt* że coraz częściej widuję zastrzeżenia na
    aukcjach, że sprzedawca nie akceptuje PzA musi nieść jakieś negatywne
    konotacje.

    --
    Pozdrowienia!
    M.