  • Data: 2010-03-08 17:35:28
    Temat: Re: _ambergold_-_naciągacze?
    Od: invvestor <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Mar, 07:11, BK <b...@g...com> wrote:
    > On 3 Mar, 22:51, invvestor <a...@g...com> wrote:
    >

    > Dla mnie jako klienta - bezwzglednie dyskwalifikujace jest
    > niespelnienie podstawowego obowiazku kazdego przedsiebiorcy (co
    > zreszta jest karane grzywna) - brak adresu, KRS, NIP, Regon ect. na
    > ich stronie.

    dla mnie rowniez byloby to dyskwalifikujace ...
    http://www.ambergold.com.pl/pl/dokumenty/dane_spolki

    > Kolejna rzecz - ze nie uwazam za wiarygodny biznesu, ktory robi swoja
    > strone www i logotyp na zasadzie plagiatu z strony/logo jakiegos
    > banku ;)

    Dla mnie, jako dla inwestora, jest wszystko jedno skad firma czerpie
    inspiracje do swojej strony
    wazne ze strona jest czytelna i dostarcza danych jakich oczekuje.
    Co do "plagiatu" moze logo jest podobne do Alior Banku (podobna
    kolorystyka i uklad) ale strona internetowa?
    Nie widze jakiegos podobienstwa do innej firmy, oswiec mnie prosze :)

    > Ja sie tylko zastanawiam z czego wynika gwarancja zysku...

    a kto Ci w inwestowaniu zagwarantuje zysk?
    Nawet jak kupisz obligacje, rzad nie zagwarantuje Ci poziomu inflacji
    czy wartosci zlotowki.
    Wszedzie masz mniejszy lub wiekszy poziom ryzyka, który kalkulujesz
    podejmujac decyzje.
    Jezeli myslisz o inwestowaniu w zloto (czy inne dobra przemysłowe) to
    wlasnie dom skladowy pozwala znacznie obnizyc ryzyko.

    > albo jest tak, ze wplacona kasa nie idzie na zloto tylko np. na
    > pozyczki.

    no wlasnie dlatego ze to dom skladowy, wiec pieniadze musza miec
    odzwierciedlenie w zlocie a nie w obietnicy dluznika.
    skoro masz takie watpliwosci to chyba nie bardzo rozumiesz "mechanike"
    domu skladowego ;)

    > Nie zartuj. MG nie ma nawet 10% uprawnien ktore ma KNF.

    Jak to policzyles? po ilosci myslnikow w ustawach? :)
    Ministerstwo ma mozliwosc oglaszania rozporzadzen z moca ustawy wiec
    moze sobie w kazdej chwili dodac dowolna ilosc myslnikow.
    Tym to istotne, mysle, jest to, ze zarowno banki jak i domy skladowe
    (czy GPW) z racji tego ze sa instytucjami zaufania publicznego
    podlegaja dodatkowej kontroli panstwa, i z tego punktu widzenia
    posiadaja wieksza wiarygodnosc niz firmy dzialajace wylacznie na
    podstawie ogolnych ustaw o prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej. Nie
    ma co porownywac banku do domu skladowego bo to sa instytucje
    wzajemnie wykluczajace i wspolnie uzupelniajace sie (jak by
    powiedzieli w McKinsey'u ;)

    Mozemy rozmawiac o tym czy warto inwestowac w zloto czy nie, ale nie
    widze sensu dyskutowac o tym czym jest dom skladowy
    skoro mozna sie tego dowiedziec z wielu dostepnych zrodel.
    Pozdrawiam
    Art